در جلسه شورای معاونین منابع طبیعی؛
جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در جلسه شورای معاونین این اداره کل تأکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ عرصه‌های ملی، اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، دولتی و بازگشت اقتدار حفاظتی به عرصه‌های منابع طبیعی از اولویت‌های مهم این اداره کل در سال جاری است.
کد خبر: ۹۰۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 14 October 2020

اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در  ۳۵۲ هزار هکتار از اراضی استان سمنان

مرادی حقیقی گفت:  با توجه به اینکه تاکنون برای 352 هزار هکتار از اراضی ملی سند اخذ شده پیگیری بیشتری صورت گرفته تا تعهدات اخذ سند برابر برنامه زمانبندی پیش برود ضمنا در خصوص اختلاف مرزی بین شهرستان دامغان وشهرستان شاهرود موضوع اخذ سند را شهرستان شاهرود پیگیری نماید و موضوع آموزش نیروی حفاظتی واداره ممیزی اراضی در دستور کار معاونت حفاظت قرار گرفته تا برنامه ریزی گردد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت :عزم و اراده بر این است تا در کنار حفاظت فیزیکی، برخوردهای قانونی با متعرضان به عرصه های ملی و بازگشت اقتدار حفاظتی به عرصه های منابع طبیعی در سطح استان اجرایی شود.
وی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی را اقدامی زیربنایی و تأثیرگذار در رفع بسیاری از مشکلات ثبتی و حقوقی دانست و اظهار داشت: با اجرای این طرح علاوه بر حفظ حقوق مردم، از تضییع حقوق دولت، تعرض و سوء استفاده از اراضی ملی به شدت جلوگیری می شود.
جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه وظیفه اصلی و سازمانی مجموعه منابع طبیعی حفاظت از عرصه های ملی است افزود: با انجام ارتقاء پوشش حفاظتی اقدامات اولیه در سطح استان به وسعت 5میلیون و 851هزار هکتار انجام و برای نظر خواهی به شهرستانها درخصوص بلوک بندی وتعیین پهنه ارسال گردید.
مرادی به دیگر اقدامات 9 گانه جهشی در قالب طرح 9 در 99 اشاره و بر تسریع در انجام این اقدامات تأکید کرد و گفت: طرح توسعه زراعت چوب یکی دیگر از اقدامات جهشی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد و در سال جاری برای اجرای این طرح 1200 هکتار در سطح استان هدفگذاری شده است.
وی بر ارزیابی طرح های آبخیزداری، پایش مراتع و تهیه طرح های مرتعداری ، اخذ حقوق دولتی وتقویت منابع اعتباری، توسعه وتقویت صندوق حمایت از منابع طبیعی ،برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی بطور مجازی، توسعه دولت الکترونیک موضوع پنجره واحد را شهرستانها بطور جدی در دستور کار داشته وثبت اطلاعات مورد نظر بطور کامل با همکاری بیشتر تعاونی های فراگیرتاکید کرد.
گفتنی است فعالیت های جهشی 9 گانه شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی، ارتقاء پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و آگهی ذخیره گاه های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک و توسعه تقویت صندوق های منابع طبیعی می باشد که در جلسه شورای معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان مورد بررسی قرار گرفتند و هر یک از اعضاء به ارائه گزارش موضوعات مرتبط پرداختند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار