یک رسانه عرب در گزارشی به حضور سفیر سلطان نشین عمان در دمشق اشاره کرد و به تلاش اعراب برای از سرگیری روابط با سوریه پرداخته است.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 05 October 2020

                                                   اعراب در صف از سرگیری روابط با دمشق

به گزارش تابناک سمنان رای الیوم در مطلبی با اشاره دریافت رونوشت استوارنامه سفیر عمان در دمشق از سوی ولید المعلم وزیر خارجه سوریه که روز گذشته انجام شد، آورده است: سلطان نشین عمان سفیر خود را به سوریه فرستاد تا اولین کشور عربی در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باشد که پس از اینکه این کشورها در سال ۲۰۱۲ یا سطح روابط خود با دمشق را کاهش دادند یا مراکز دیپلماتیک خود را بستند، سفیرش را روانه سوریه کرد.

این رسانه می نویسد: عمان یکی از اندک کشورهای عربی بود که روابط دیپلماتیک خود با سوریه را پس از حوادث سال ۲۰۱۱ با وجود فشارهای آمریکا و دیگر متحدانش در شورای همکاری خلیج فارس، حفظ کرد.

رای الیوم گزارش داد: عمان سفارت خود را در سوریه باز نگه داشت و سلطان هیثم بن طارق از زمانی که در ژانویه گذشته قدرت را در سلطان نشین عمان به دست گرفت بر برقراری روابط دوستانه با همه کشورها تاکید کرد.

این رسانه نوشت: این در حالی است که برخی کشورهای عربی به دنبال آشتی با دمشق هستند. با این حال در میان کشورهای منطقه امارات حامی گروههای مسلح مخالف دمشق در سوریه است و با اینکه نقشش کمتر از عربستان و قطر در حمایت از مخالفان سوری بوده است اما تاکنون روابطش با سوریه را از سرنگرفته است. کویت گفته است که اگر در اتحادیه عرب که عضویت سوریه را از سال ۲۰۱۱ به حال تعلیق درآورده است، توافق شد، مرکز دیپلماتیک خود را در دمشق بازگشایی خواهد کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار