معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برخورد شدید با حرکت‌های گروهی غیرمجاز گردشگری در این استان با هدف تامین امنیت و سلامت مردم خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 03 October 2020

                                                   حمله صدها گردشگر به شمال با ۵۰ مینی‌بوس!

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا آذرپور با اشاره به برخورد با هشت گروه گردشگر غیرمجاز در شهرهای گیلان در روز جمعه ۱۱ مهر گفت: این اقدام با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری پلیس امنیت استان در مدخل ورودی شهرستان‌های شفت، فومن، ماسال، شهر رشت خروجی به سمت رودبار و فومن و محل تجمع گروه‌های کوهنوردی انجام و از حرکت هشت گروه در ۳۰ دستگاه مینی‌بوس با ۳۷۰ زن و ۱۹۰ نفر مرد جلوگیری شد.

وی توضیح داد: همچنین ۹ دستگاه مینی‌بوس حامل ۱۵۰ نفر در پلیس راه سراوان، در شهرستان شفت ۵ دستگاه خودرو با ۱۰۳ مسافر، فومن ۲ دستگاه حامل ۵۱ نفر و در شهرستان ماسال ۴ دستگاه حامل ۸۶ مسافر متوقف و از ادامه مسیر آنها جلوگیری شد. متاسفانه در هیچ‌کدام از گروه‌های توقیف‌شده شئون اسلامی و موارد ایمنی و بهداشتی مربوط به بیماری کرونا رعایت نشده بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار داشت: همزمان با گشایش هتل‌ها و بازگشایی گردشگری در استان، اطلاعیه‌های این اداره‌ کل درباره گروه‌های غیر مجاز گردشگری شدت گرفته اما هنوز شاهد برخی اخبار ناگوار در این خصوص هستیم و بار دیگر از گردشگران می‌خواهیم فریب تبلیغات تورهای غیرمجاز را نخورند.

آذرپور افزود: افراد سودجو با تبلیغات و جلب توجه گردشگران به بهانه عرضه خدمات ویژه بدون داشتن مجوز قانونی اقدام به اطلاع‌رسانی تورهای خود در فضای مجازی می‌کنند که مشکلات متعدد برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کند؛ به طوری که گاهی مشاهده می‌شود مسیرهای گردشگری تعریف‌شده از سوی این گروه‌ها اصلا راه دسترسی ندارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار