آخرین تحولات خاورمیانه
آماده باش گسترده اسرائیل برای مقابله با تهاجم حزب الله، تهدید دادستانی اسرائیل به برکناری نتانیاهو، بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی به پایگاه الحریر اربیل و طرح کنگره برای اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب الله، از جمله مهم خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جریمه یک شرکت هواپیمایی اماراتی به دلیل پرواز از آسمان ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 02 October 2020

آماده باش گسترده اسرائیل برای مقابله با تهاجم حزب الله، تهدید دادستانی اسرائیل به برکناری نتانیاهو، بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی به پایگاه الحریر اربیل و طرح کنگره برای اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب الله، از جمله مهم خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جریمه یک شرکت هواپیمایی اماراتی به دلیل پرواز از آسمان ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک سمنان  وزارت حمل‌ونقل آمریکا اعلام کرد، شرکت هواپیمایی امارات (Emirates Airlines) را به دلیل عبور پروازهایش از یک منطقه ممنوعه حریم هوایی ایران در سال گذشته، مبلغ ۴۰۰ هزار دلار جریمه کرده است.

طبق گزارش رویترز، پرواز این شرکت از کد شناسایی شرکت آمریکایی «جت‌بلو ایرویز» استفاده می‌کرده و بنابراین موظف به رعایت قوانین آمریکا بوده است.

اداره فدرال هوانوردی آمریکا گفته پروازهای این شرکت هواپیمایی جولای ۲۰۱۹ به مدت ۱۹ روز از بخش‌هایی از حریم هوایی ایران عبور کرده‌اند. دولت آمریکا در آن زمان عبور از این مناطق را به دلیل افزایش فعالیت‌های نظامی و تشدید تنش‌های سیاسی ممنوع کرده بود.

هواپیمایی امارات به وزارت حمل‌ونقل آمریکا گفته این اتفاق غیرعمدی و به دلیل نظارت ناکافی رخ داده است. این شرکت با پرداخت جریمه به منظور فیصله دادن اختلافات موافقت کرده است.

جریمه یک شرکت هواپیمایی اماراتی به دلیل پرواز از آسمان ایران/آماده باش گسترده اسرائیل برای مقابله با تهاجم حزب الله/ تهدید دادستانی اسرائیل به برکناری نتانیاهو/بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی به پایگاه الحریر اربیل

اشاره مقام‌های آمریکایی از «افزایش فعالیت‌‌های نظامی و تشدید تنش‌های سیاسی» به وقایع پس از سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی توسط ایران در سال گذشته است.

آماده باش گسترده اسرائیل برای مقابله با تهاجم حزب الله

«طال لِو-رام» خبرنگار روزنامه صهیونیستی «معاریو» گفت، آماده‌باش نظامیان این رژیم در مرزهای شمالی قبل از عید یهودی موسوم به «عرش» و از بیم عملیات حزب‌الله بیش از هفتاد روز است که ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، لو-رام در ادامه مدعی شد، برآوردها در ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد حزب‌الله قصد انجام یک علمیات را دارد.

با اینکه حزب‌الله هفته جاری با ترتیب دادن بازدیدی رسانه‌ای، غلط بودن ادعای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود کارخانه موشکی حزب‌الله در منطقه‌ای از بیروت را ثابت کرد، خبرنگار معاریو به نقل از منابع نظامی صهیونیستی گفت: حتی پس از کشف مکان موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله در آماده‌باش تغییری به وجود نیامده و ادامه دارد.

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی هفته جاری خود به این آماده‌باش اشاره کرد و گفت: دشمن همچنان در مرزهای فلسطین اشغالی، در حالت آماده‌باش است و این امر خوبی است. شاید این طولانی‌ترین زمانی است که ارتش آن در طول مرزها مستقر است و هیچ یک از نظامیانش جرأت حرکت ندارند. احیانا تانک‌هایی دیده می‌شوند و مشخص نیست سربازی در داخل آن هست یا نیست. ما مرز را رصد کرده و صبر می‌کنیم؛ اولویت اول و آخر ما، محقق کردن هدف (کشتن اسرائیلی‌ها)ست.

جریمه یک شرکت هواپیمایی اماراتی به دلیل پرواز از آسمان ایران/آماده باش گسترده اسرائیل برای مقابله با تهاجم حزب الله/ تهدید دادستانی اسرائیل به برکناری نتانیاهو/بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی به پایگاه الحریر اربیل

تهدید دادستانی اسرائیل به برکناری نتانیاهو

دادستان کل رژیم صهیونیستی تهدید کرد، در صورتی که نتانیاهو به حملات خود علیه مسئولان اجرای قوانین و نیز سوءاستفاده از جایگاهش جهت مانع‌تراشی در روند محاکمه و رسیدگی به اتهامات فساد ادامه دهد، او را برکنار می‌کند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان "همشبحا" وابسته به تندروهای یهودی، مخالفت قاطع خود را با هر گونه زد و بند با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم مبنی بر انزوای سیاسی او در مقابل مختومه اعلام شدن پرونده‌های قضایی‌اش اعلام کرده و گفت: نتانیاهو باید تا آخر محاکمه شود.

مندلبلیت در ادامه تهدید کرد، در صورتی که نتانیاهو به حملات خود علیه مسئولان مجری قوانین و نیز سوءاستفاده از جایگاهش جهت مانع‌تراشی در روند محاکمه و رسیدگی به اتهامات فساد ادامه دهد، او را برکنار می‌کند.

او افزود، هنوز احتمال اینکه اعلام شود نتانیاهو قادر به انجام مسئولیت خود در پست نخست وزیری نیست، وجود دارد و این گزینه هنوز روی میز است و اگر او میان نتانیاهوی متهم و نتانیاهوی نخست وزیر تمییز ندهد، از این گزینه استفاده خواهد شد.

او در ادامه مستقیم خطاب به نتانیاهو گفت: اگر مسائل را با هم ادغام و از قدرت خود به عنوان نخست وزیر برای تاثیرگذاری بر وضعیت کیفری خود استفاده کنی، در اینجا وضعیت به سوی تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ حرکت می‌کند.

بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی به پایگاه «الحریر» اربیل

در پی حمله راکتی چهارشنبه‌شب به اطراف پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «اربیل» در منطقه کردستان عراق فرماندهی عملیات مشترک ارتش این کشور، بیانیه‌ای صادر کرد و درباره این حمله توضیح داد.

پایگاه نظامی «الحریر» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق قرار دارد و میزبان نظامیان تروریست آمریکایی است.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «موازین» عراق منتشر شد، آمده است: یک گروه تروریستی، چهارشنبه شب، با چندین راکت، استان اربیل را هدف قرار داد و منبع شلیک، یک راکت‌انداز بود که روی یک خودرو از نوع کیا نصب شده بود. این راکت‌ها به سوی شمال غرب اربیل و نزدیک برخی روستاها شلیک شد و دو راکت به نزدیکی اردوگاه آوارگان «حسن شامی» اصابت کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: راکت‌های مذکور از دره «ترجله» واقع در شهرستان «الحمدانیه» در استان نینوی شلیک شده و خسارات قابل ذکری وارد نکرده است و خودرویی که از آن این راکت‌ها شلیک شده، آتش گرفته و سوخته است. همچنین به دستور مقامات عالی‌رتبه، فرمانده نیروی مسئول این منطقه که از آن راکت‌ها شلیک شده‌، دستگیر و تحقیقات فوری درباره این امر آغاز شده است.

از سوی دیگر، تیپ ۳۰ در سازمان الحشد الشعبی عراق، روز پنج‌شنبه، یکم اکتبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بر خلاف اتهام‌زنی‌ها، الحشد الشعبی هیچ ارتباطی با شلیک راکت‌ به سوی استان اربیل ندارد.

طرح کنگره برای اعمال تحریم های جدید علیه حزب الله

روزنامه «واشنگتن فری بیکن» گزارش داد، گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در حال آماده کردن بسته تحریمی جدید علیه حزب‌الله لبنان هستند.

این گروه از جمهوری‌خواهان کنگره مدعی اند که تحریم‌های جدید «دسترسی حزب‌الله لبنان را به منابع مالی کلیدی» قطع خواهد کرد؛ طرح جدیدی که واشنگتن فری بیکن به نسخه‌ای از آن دست‌یافته، نهاد‌های مالی و مقامات ارشد دولتی را در کشور‌های لبنان، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه هدف قرار خواهد داد.

این طرح جمهوری‌خواهان مدعی است که برخی نهاد‌ها را در داخل لبنان به عنوان «تأمین مالی تروریسم» تعیین و دسترسی بانک‌های همسو با حزب‌الله را به نظام اقتصادی بین‌المللی قطع می‌کند.

«جو ویلسون»، رئیس «کارگروه امور خارجه و امنیت ملی کمیته مطالعات مجلس نمایندگان آمریکا» می‌گوید، این شدیدترین بسته تحریمی است که کنگره تاکنون علیه حزب‌الله لبنان اعمال کرده است.

این طرح که نام «قانون ۲۰۲۰ جلوگیری از پول‌شویی حزب‌الله لبنان» برای آن انتخاب شده، وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم به بررسی این موضوع می‌کند که آیا برخی مناطق خاص در لبنان واجد شرایط «نگرانی‌های اولیه درباره پول‌شویی» هستند یا خیر؟!

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار