وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار ادعا‌های پیشین خود، ایران را متهم به انجام اقدامات تروریستی در جهان کرد.
کد خبر: ۹۰۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 02 October 2020

به گزارش تابناک سمنان به نقل از فاکس نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار ادعا‌های پشینی خود علیه کشورمان گفت ایران به کارزار تررویستی اش در سراسر جهان ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز و در پاسخ به مجری این شبکه که در خصوص «کارزا فشار حداکثری» پرسیده بود، مدعی شد: به خاطر می‌آورم دو ماه پیش بود که خبرنگاران در این خصوص می‌پرسیدند که بسیار خب، شما هیچ پیشرفتی در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل نداشته اید. جمهوری اسلامی ایران به کارزار تروریستی خود در سراسر جها ادامه می‌دهد و تمامی فعالیت‌هایی را که در برنامه هسته‌ای اش داشته؛ ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: راه اشتباه در برخورد با مسأله (ایران) این است که به آن‌ها پول دهیم؛ ثروت دهیم؛ تا برای آن‌ها فرصت برای ساخت کارزار تروریستی شان در سراسر جهان فراهم شود. ما این مسأله را متوقف کردیم.

پمپئو در بخش دیگری از مصاحبه خود به دیدارش با مقامات واتیکان پرداخت و گفت: دیداری سازنده‌ای با وزیر خارجه و دیگر اسقف‌های بلند پایه واتیکان داشتم.

این در حالی است رسانه‌ها پیشتر اعلام کردند پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا را رد کرده است و به همین خاطر او نتوانست دیداری با پاپ داشته باشد. این سفر پمپئو به واتیکان کمتر از دو هفته پس از آن صورت گرفت که او از تصمیم واتیکان برای تجدید قرارداد با چین انتقاد کرده بود.

این مسأله سبب شد تا برخی در واتیکان اعلام کنند از اقدام پمپئو در اعلان آشکار این مسائل، بجای آنکه آن‌ها را در پشت در‌های بسته بگوید، ناراحت شده اند. اما پمپئو در گفتگو با شبکه فاکس نیوز مدعی شد: صحبت کردن علنی در خصوص چنین مسائلی، در راستای موضع دولت ترامپ است که هرگونه دست اندازی به آزادی‌های مذهبی در هر کجایی، باید زیر ذره بین قرار گیرد.

پمپئو در خصوص قتال جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی نیز مدعی شد: دونالد ترامپ از ابتدا اعلام کرد که این یک قتل وحشتناک است و مسأله‌ای تأسف بار به حساب می‌آید. ما از عربستان سعودی خواستیم اقداماتی را علیه عاملان آن بکار بندند. آن‌ها هم اکنون به خاطر مشارکت در این مسأله، در زندان هستند. ما می‌خواهیم مطمئن شویم تحقیقات شان کامل و همه جانبه خواهد بود و به بخش‌های زیرین این پرونده نیز خواهد پرداخت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار