رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت که برای تامین جبران کسری کارانه فروردین ماه کادر درمانی بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی پیگیری‌های لازم انجام شده و این رایزنی ها ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 01 October 2020

جمعی از کارکنان بیمارستان آیت الله روحانی بابل که بزرگ‌ترین بیمارستان کرونایی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل محسوب می‌شود صبح امروز دوشنبه در محوطه این بیمارستان در اعتراض به پرداخت ۱۰۰ هزار تومانی کارانه و مزایای ایام کرونایی کادر درمانی این بیمارستان تجمع و تحصن کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بعد از اطلاع از تحصن کادر درمانی به اتفاق دیگر مسئولان دانشگاه در جمع معترضان حضور یافت و با هدایت آنها به سالن آمفی تئاتر به پرسش هایشان پاسخ داد.

دکتر سیدفرزاد جلالی پس از این نشست در جمع خبرنگاران گفت : بعد از اینکه مطلع شدم تعدادی از کادر درمان بیمارستان روحانی بابل به میزان کم پرداختی کارانه فرودین ماه ۹۹ اعتراض داشتند همراه با معاونین درمان، توسعه مدیریت و منابع و ریاست بیمارستان روحانی در بین آنها حاضر شدیم و از نزدیک با همکاران صحبت کردیم.

وی افزود : اعتراض کادر درمانی بیمارستان به پرداخت کم کارانه فروردین ماه بود که علتش کاهش درآمد بیمارستان ها به دلیل شیوع کرونا بوده است و طی هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد پیگیری های لازم از طریق وزارت بهداشت صورت گیرد تا با دریافت اعتبارات لازم ، کسری کارانه برای این عزیزان که از خودشان را وقف سلامت شهروندان کرده اند ، جبران شود.

دکتر جلالی گفت : درحالی که کادر درمانی در سراسر کشور و از جمله استان مازندران و شهرستان بابل درگیر مقابله با اپیدمی کووید-۱۹ هستند ، احقاق حقوق کلیه پرسنل و زحمتکشان کادر بهداشت و درمان یکی از اهداف والای دانشگاه علوم پزشکی بابل است که همواره در راس تمامی امور قرار داشته و این دانشگاه در راه تحقق این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

وی افزود : این حق قانونی پرستاران است که با توجه به شیفت های فشرده و اضافه کاری هایی که دارند کارانه کافی دریافت کنند. خوشبختانه در سال ۹۸ توانستیم علاوه بر حقوق به آنها ، ۲۸ مورد پرداختی دیگر شامل کارانه و اضافه کار داشته باشیم که اقدامی کم نظیر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : کادر بهداشت و درمان ماه هاست با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه در میدان سخت مبارزه با کرونا مشغول مبارزه هستند و به طور قطع باید در سطح کلان به موضوع پرداخت معوقات این عزیزان نگاه ویژه شود.

وی افزود : بارها برای پیگیری احقاق حق پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بابل با مسئولین مربوطه پیگری های لازم انجام شد و حتی مقامات وزارت بهداشت هم به شدت پیگیر حل این موضوع هستند.

دکتر جلالی گفت: کادر درمانی ما درخواست صنفی دارند و بنده به عنوان رییس دانشگاه این قول را می دهم که پیگیر مطالبات صنفی کارکنان همه مراکز درمانی بابل باشم.

وی افزود : قدردان زحمات نیروهایی هستیم که در این هفت ماه بحران کرونا به صورت مجاهدانه تلاش کردند و سعی می کنیم مطالبات آنها را در مسیر درست پیگیری کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : این تاکید را دارم که مشکل آنها مشکل صنفی بوده و تلاش ما این است از طریق وزارتخانه پیام این پرستاران و کادر درمانی را به مسئولان بالادست برسانم و خودم اجرای قانونی این مشکل را به صورت ویژه پیگیری خواهم کرد.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های تابعه این دانشگاه بستری و ۱۸ بیمار هم ترخیص شدند و در حال حاضر ۱۳۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در این مجموعه بستری هستند.

زنگ خطر ورود بیماری کووید ۱۹ به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار