جهرم و خفر به سرعت در حال نزدیک شدن به وضعیت بحرانی هستند و امروز ۷۰ درصد نمونه ها مثبت شده است.
کد خبر: ۹۰۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 01 October 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: در دو هفته گذشته نزدیک به ۳۱۰ مورد ابتلاء به کرونا در جهرم و خفر به ثبت رسیده است که این تعداد روزانه در حال افزایش است و فقط امروز حدود ۷۰ در صد نمونه‌های ارسالی مثبت شده است.

وی گفت: افزایش تعداد مبتلایان قطعاً موجب افزایش تعداد بیماران بستری بخش‌های مختلف از جمله «آی سی یو» در روزهای آینده خواهد شد که البته در همین چند روز اخیر نیز شاهد این اتفاق بوده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به افزایش بی سابقه تعداد فوتی‌ها در برخی استان‌های کشور، افزود: بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در هفته گذشته، متوسط هر ۷ دقیقه یک نفر به علت ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده است.

رحمانیان ادامه داد: با توجه به این مطلب، اگر رعایت نکنیم و تعداد مبتلایان و موارد بستری به همین شکل رو به افزایش باشد، شاهد افزایش بی سابقه تعداد فوتی‌ها در هر دو شهرستان جهرم و خفر نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش استفاده از ماسک به زیر ۵۰ درصد، بیان کرد: هیچ دلیلی از جمله خستگی یا بی‌حوصلگی نباید مانع رعایت نکات بهداشتی توسط مردم شود. رئیس علوم پزشکی جهرم تاکید کرد: باید بدانیم اگر ماسک نزنیم و دست‌های خود را مرتب نشوییم و به راحتی در تجمعات شرکت کنیم، نه تنها جان خود بلکه جان عده زیادی از مردم از جمله خانواده خود را به خطر انداخته ایم.

رحمانیان هشدار داد: اگر اصناف، سازمان‌ها و ادارات، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، بدون تردید با محدودیت‌های جدی و تعطیلی مواجه خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم از مردم خواست یک بار دیگر اراده خود را در مبارزه با کرونا نشان دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اجازه ندهیم کرونا خانواده‌های بیشتری را در شهرمان عزادار کند و خدای نکرده ما را به جایی برساند که امکانات بهداشتی و درمانی دیگر پاسخگو نباشد.

 

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار