رضا چمن؛
به گزارش تابناک سمنان: رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، گفت: از ابتدای شیوع کرونا یک هزار و ۹۰۰ نفر در شهر‌های تحت نظارت دانشگاه بستری شدند که ۳۰ درصد آن‌ها نیاز به خدمات اورژانسی و «آی سی یو» داشتند.
کد خبر: ۹۰۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 01 October 2020

با شناسایی چهار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان شاهرود به  ۴۳۵ نفر رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پیش از ظهر پنج شنبه در نشست ویدئوکنفرانسی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به میزبانی استانداری با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا یک هزار و ۹۰۰ نفر در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود بستری شدند، بیان کرد: ۳۰ درصد این افراد نیازمند خدمات ویژه اورژانسی و «آی سی یو» بودند.

وی با بیان اینکه انتظار ما از جامعه این است که ورودی بیماران کرونایی کاهش یابد و به عبارت دیگر پیشگیری بیشتر در جامعه نهادینه شود، گفت: در صورتی می‌توانیم موفقیت به دست بیاوریم که زنجیره انتقال و شیوع بیماری کاهش یابد که این موضوع اهتمام همگانی را می‌طلبد.

رضا چمن با بیان اینکه این حجم کار نشان از جدی بودن موضوع کرونا و همچنین گستردگی کار شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌های شاهرود و میامی می‌دهد، افزود: کرونا همچنان ادامه دارد و خدمات شبکه درمانی نیز تداوم خواهد داشت اما انتظار داریم که با تلاش همگانی مردم و مسئولان بار بر روی دوش کادر درمانی کاهش یابد.

چمن با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که همچنان اوضاع کشور و شهرستان‌های شاهرود و میامی در زمینه کرونا، خوب نیست، تاکید کرد: هنوز سیر صعودی وجود دارد و اثر اجتماعات شهریورماه و ازدحام این روزها دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه روند صعودی و تصاعدی در کشور و منطقه شاهرود و میامی وجود دارد، بیان کرد: در حالی که ورودی بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان پایلوت مبارزه با بیماری کرونا به صفر رسیده بود هم اینک دوباره شاهد روند صعودی بیماری هستیم تا جایی که امروز روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر ورودی کرونایی ما در شهرستان‌های شاهرود و میامی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار