سید داوود میرباقری و عوامل سریال «سلمان فارسی» برای ادامه تصویربرداری این مجموعه فاخر تاریخی به شهرک «نور» قم آمدند.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵ 29 September 2020

به گزارش تابناک قم، فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری که از عید قربان در حومه شاهرود از سر گرفته شده بود، بعد از حدود ۴۰ روز کاری فشرده به پایان رسید و با شروع پاییز، ادامه فیلمبرداری در شهرک سینمایی نور آغاز شد.

با آغاز فیلمبرداری در شهرک نور، احترام برومند و رامونا شاه نیز به جمع بازیگران سریال «سلمان فارسی» پیوستند و سید داوود میرباقری و عوامل سریال «سلمان فارسی» به مدت دوماه در شهرک سینمایی نور مهمان قمی‌ها خواهند بود.

حسین طاهری تهیه‌کننده سریال «سلمان فارسی» در این باره بیان کرد: تمام فضای صد هکتاری شهرک سینمایی نور در این مدت به‌طور کامل و اختصاصی در اختیار پروژه فاخر و ملی سریال «سلمان فارسی» قرار می‌گیرد.

وی افزود: با مساعدت بنیاد مستضعفان در این مدت، لوکیشن‌های سریال «سلمان فارسی» تا زمان پخش آن، بکر و محفوظ باقی خواهد ماند.

شهرک نور یا شهرک سینمایی پیامبر اعظم(ص) بزرگ‌ترین شهرک سینمایی ایران است که اولین بار برای فیلم «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی مورد استفاده قرار گرفت.

علیرضا شجاع نوری در نقش «سلمان فارسی» ظاهر شده و فرهاد اصلانی نقش تاجر را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی می‌کند.

همچنین علی دهکردی، چنگیز جلیلوند و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند و در این مجموعه از تعداد کثیری از بازیگران جوان تتاتر در سطح کشور برای ایفای نقش استفاده شده است.

سریال «سلمان فارسی» که مجری طرح آن مؤسسه فیلمسازی زلال فیلم و از محصولات مرکز سیما فیلم محسوب می‌شود به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری در حال ساخت است. این سریال در سه مقطع ایران دوره ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد.

سید داوود میربافری که از کارگردانان برجسته سینما و تلویزیون به شمار می‌رود، پیش‌تر سریال‌های تاریخی «امام علی(ع)»، «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته» و «مسافر ری» را راهی آنتن سیما کرد و حالا بعد از سال‌ها مطالعه و پژوهش درباره شخصیت سلمان فارسی، به دنبال ادای دِین خود به این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام است و در مصاحبه‌ای عنوان کرده برای نوشتن فیلم نامه این مجموعه ۲۰ سال فکر و پژوهش کرده است.

میرباقری می‌گوید: هنوز نمی‌توانم درباره کار خودم اظهارنظر قطعی بکنم، از نظر دوستان کار شروع شده ولی تا به یک حد تناسبی برسد، نمی توانم اظهار نظر قطعی بکنم، دوره طولانی از عمرم را راجع به سلمان پژوهش کردم که وقت زیادی از من گرفت، سعی کردم در نهایت ظرافت و دقت و به شکل دراماتیکی اتفاقات را روایت کنم، دیگر بقیه اش ان‌شاءالله منوط به کمک عوامل تولید است.

این کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون، مجموعه «سلمان فارسی» را یک پروژه بزرگ می‌داند و اضافه می‌کند: اگر بخواهیم این مجموعه را با سریال «مختار» قیاس شکلی بکنیم، ۳ برابر آن است، چون در «مختار» با یک جغرافیا و یک منطقه عربی سروکار داشتیم. اینجا یک منطقه هست به اسم ایران دوره ساسانی که تا به حال درباره آن دوران و تمدن قبل از اسلام کاری نکرده ایم، از صفر تا صدش باید ساخته شود. این کار به خودی خود یک پروژه کامل است، و یک پروژه هم بیزانس که قلمرو بسیار وسیعی از اورشلیم و بیت المقدس شروع می شود، از ترکیه امروز یعنی همه این کشورهای حدفاصل را شامل می شود.

کارگردان مجموعه «امام علی(ع)»، زمان تقریبی پایان تصویربردای «سلمان فارسی» را ۵ سال عنوان می‌کند و می‌گوید: نسبت به زمانی که سریال های «مختارنامه» و «امام علی (ع)» را ساختیم، هم تجربه بیشتر و هم نیروی انسانی مجرب تری داریم، من به دوستانم در سیما فیلم گفتم اگر پشتیبانی و حمایت خوبی بشود، می توانیم زمان تولید را کوتاه تر کنیم، می توانیم کاری که یک ماه وقت می گیرد را در ده روزه انجام بدهیم، ان‌شاءالله اگر عمری باقی باشد و سالم باشیم با توکل به خدا کار را با عشق و ایمان و قلب شروع کردیم و امیدواریم تا آخر با همین انگیزه جلو برویم و یک کار خوب تحویل بینندگان عزیزمان بدهیم.

منبع: شهر 20

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار