کد خبر: ۹۰۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 28 September 2020
 

 

امیرحسین ره: او چند سالی‌ است به همراه جمعی از دوستانش موسسه خیریه‌ای راه‌اندازی کرده تا کمک‌حال دانش‌آموزان محروم شهر خود باشد. امسال اما موسسه خیریه همت در تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده با هلال‌احمر رضوانشهر همکاری کرده و هنوز هم فعالیت‌های داوطلبانه جوانان این موسسه ادامه دارد

 

  [ حسن حسن‌زاده] یک روز برای نشاندن لبخند روی صورت کودکان زلزله‌زده راهی کرمانشاه می‌شود و یک روز هم شانه‌به‌شانه امدادگران برای نجات مصدومان به دل حادثه می‌زند. «امیرحسین ره» کوهنورد جوان رضوانشهری که به تازگی اردوهای عضویت در تیم‌ملی امید کوهنوردی را پشت سر گذاشته و رویای فتح قله‌های بین‌المللی را در سر دارد، این روزها علاوه بر حضور فعال در مأموریت‌های امدادونجات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا هم آستین همت بالا زده است. در ادامه گفت‌وگوی ما را با این کوهنورد و امدادگر باانگیزه         رضوانشهری می‌خوانید.

ماجرای یک صعود دشوار
برای پوشیدن لباس تیم‌ملی امید کوهنوردی ایران سال‌ها زحمت کشیده و این میان قله‌های مرتفع بسیاری را هم فتح کرده است. «امیرحسین ره» کوهنورد بیست‌وسه ساله رضوانشهری و امدادگر پایگاه امدادونجات شهدای پونل به تازگی به عضویت تیم‌ملی امید درآمده است و اکنون رویاهایش را برای کسب افتخارات بیشتر دنبال می‌کند. اگرچه در کارنامه این کوهنورد جوان فتح قله‌های مرتفع کشور از دماوند و علم‌کوه تا الوند و سبلان دیده می‌شود، اما او رکورددار یک صعود متفاوت در رده سنی امید است. صعود یک روزه به قله سبلان از ارتفاع منفی، رکوردی است که آمادگی جسمانی بالایی لازم دارد، اما امیرحسین ره این رکورد را در هجده سالگی ثبت کرده است. خودش در اینباره می‌گوید: «فتح یک قله ٤٨١١ متری و آغاز مسیر صعود از ارتفاع منفی، آمادگی جسمانی بالایی لازم دارد. نقطه شروع این صعود شهرستان رضوانشهر بود که در ارتفاع منفی ١٢ متر قرار دارد. پنج ماه برای این صعود و رسیدن به آمادگی جسمانی لازم برای فتح قله وقت گذاشتم و درنهایت توانستم این رکورد را در رده سنی امید ثبت‌کنم.»

یک جشن تولد متفاوت در حیاط مدرسه
فتح قله‌های سر به فلک کشیده، تنها هدف کوهنورد جوان رضوانشهری کسب آمادگی جسمانی و ورود به ورزش حرفه‌ای نیست. او سال‌هاست لباس امدادونجات هلال‌احمر را هم به تن کرده تا در صعود‌هایش کمک‌حال همنوردان شود و به‌عنوان امدادگر یک پایگاه بین‌شهری، سهمی در نجات جان انسان‌ها داشته باشد. امیرحسین ره، یکی از اعضای تیم سحر استان گیلان است و به تازگی به‌عنوان نماینده این استان به فهرست تیم سحر کشوری هم دعوت شده است. جست‌وجو در خاطره‌ها و فعالیت‌های داوطلبانه‌اش در تیم سحر ما را به زلزله سرپل ذهاب و همبازی‌شدن با کودکان زلزله‌زده می‌رساند. جایی که ٢٠ روز همبازی بچه‌های زلزله‌زده بود تا لبخند را برای آنها به ارمغان بیاورد. اما تیم سحر و حضور در کنار کودکان زلزله‌زده روستای آبگرم سفلی، خاطره یک جشن تولد متفاوت را برای امیرحسین زنده می‌کند. او ماجرای آن روز را این‌طور برای‌مان تعریف می‌کند: «وقتی به آبگرم سفلی رسیدیم، چادرهای‌مان را در مدرسه روستا برپا کردیم. غم و اندوه در چهره بچه‌های روستا موج‌می‌زد. انگار بعد از زلزله همه آن بازی‌ها و خنده‌های کودکانه را از یاد برده بودند. من یک لباس خروس به تن کردم و میان بچه‌ها رفتم. چند دقیقه‌ای طول کشید تا بچه‌ها دور من جمع‌شوند و برای اولین بار بعد از زلزله صدای خنده‌های‌شان حیاط مدرسه را پر کند. وقتی همه سرگرم بازی شدند، توجهم به یک پسر خردسال جلب شد که هیچ واکنشی به بازی بچه‌ها نشان نمی‌داد. با پرس‌وجو فهمیدم چند نفر از اعضای خانواده‌اش را از دست داده و فردا هم روز تولدش است. با بچه‌ها قرار گذاشتیم با یک جشن تولد و چند کادو غافلگیرش کنیم. روز بعد وقتی آن‌ همه کادو گرفت و دوباره لبخند زد، خستگی آن چند روز از تن‌مان بیرون رفت.»

مقابله با کرونا در روستاهای محروم
کوهنورد جوان رضوانشهری، علاوه بر برنامه‌ریزی‌هایش برای صعود به قلل مرتفع و فعالیت در تیم سحر استان گیلان از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا هم حسابی پای کار بوده است. او چند سالی‌ است به همراه جمعی از دوستانش موسسه خیریه‌ای راه‌اندازی کرده تا کمک‌حال دانش‌آموزان محروم شهر خود باشد. امسال اما موسسه خیریه همت در تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده با هلال‌احمر رضوانشهر همکاری کرده و هنوز هم فعالیت‌های داوطلبانه جوانان این موسسه ادامه دارد. امیرحسن ره می‌گوید: «چند ‌سال پیش با مشارکت گروهی از دوستانم تصمیم گرفتیم برای تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم رضوانشهر که در روستاها و ارتفاعات صعب‌العبور زندگی‌می‌کنند، کاری انجام دهیم. هر ‌سال با شروع مدرسه لوازم تحریر تهیه می‌کنیم و به دست آنها می‌رسانیم. امسال هم با شیوع ویروس کرونا، یک کارگاه کوچک تولید ماسک راه‌اندازی کردیم. تا امروز علاوه بر بسته‌های معیشتی، بیش از ٦‌هزار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در این کارگاه تولید و بسته‌بندی شده است که با مشارکت هلال‌احمر میان خانوارهای نیازمند توزیع کردیم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار