به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، مزار شهیده ۳ ساله اراکی که در بمباران هوایی رژیم بعث عراق به شهادت رسیده بود، همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) ،با حضور خانواده شهید، جمعی از مسئولین  آموزش و پروش، بسیج دانش آموزی و بنیاد شهید ، میراث فرهنگی و تعدادی از کودکان و نوجوانان عطرافشانی و گلباران شد.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 27 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، در این مراسم قنبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی
با اشاره به هم سن بودن شهیده  آرزومیرعشق اله با شهیده دشت کربلا حضرت رقیه(س)، گفت: این تقارن مبارک اهمیت برگزاری این مراسم را دوچندان می کند.
وی ادامه داد: شباهت دیگر شهیده دشت کربلا با شهیده میرعشق اله در این است که همانطور که شهدای کربلا خصوصا شهدای کودک، در ماندگار شدن یاد و خاطره آن حادثه و ادامه پیدا کردن راه شهیدان کربلا موثر بود، شهدای کودک و نوجوان دفاع مقدس  هم باعث شدند تا همگان بدانند این جنگ تحمیلی تنها علیه نیروهای نظامی ایران نبود و رژیم بعث عراق و همدستان جنایتکارش این جنگ را علیه عموم ملت ایران و افراد بی دفاع ترتیب دادند و این مهم سند حقانیت و مظلومیت ایران در دفاع مقدس به شمار می رود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رژیم بعث عراق به افراد بی دفاع و کودکان و نوجوان هم رحم نمی کرد ،یادآورشد: برکت دیگر برگزاری چنین مراسمی، حضور کودکان و نوجوان بر سر مزار این شهیده است چرا که این حضور باعث می شود بدانند این انقلاب با فدا شدن جان هم سن و سالان خودشان به اینجا رسیده و قدر آن را نیز بیشتر میدانند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدمتی بیش از ۵۰ سال، در حوزه های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی در سطح مدارس فعالیت می کند. این کانون در تمامی شهرستان های استان مرکزی با ۵۰ مرکز ثابت، سیار و پستی به فعالیت مشغول است.
در این مراسم از  مادر شهید به پاس فداکاری ایشان  با اجرای برنامه های ویژه قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار