اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 6 مهر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 27 September 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 6 مهر ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.
بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در ششم مهر بشرح زیر است:

کلاهبردار400 میلیاردی در نور به دام افتاد

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار 400 میلیاردی در شهرستان نور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" اظهار داشت: در پی مرجوعه ای قضائی از سوی نماینده حقوقی سازمان آرد و غلات استان مبنی بر کلاهبرداری 400 میلیاردی از آن سازمان توسط فردی از شهرستان نور، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مخفیگاه متهم را که با خرید آرد بدون پرداخت وجه از آن سازمان کلاهبرداری کرده و متواری شده بود شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی با همکاری نماینده اداره حراست سازمان مذکور در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرزایی از توقیف خودروی متهم که دارای دستور از محاکم قضائی بود نیز خبر داد و اظهار داشت: این کلاهبردار حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.#


--------------------------------------------------------------------


اجرای طرح برخورد با دور دور کردن خودروها در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از اجرای طرح برخورد با رانندگان متخلف شبانه در مرکز استان طی 24 ساعت گذشته و توقیف 50 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف خبر داد.

سرهنگ" ناصر علی صفر پور" در گفت و گو با پایگاه خبرگزاری پلیس گفت: در پی انجام حرکات غیر مجاز، لایی کشی، ایجاد آلودگی صوتی و رفتار های هنجار شکنانه برخی رانندگان و راکبان خودرو و موتورسیلت ها در ساعات پایانی شب در خیابان های ساری، طرح برخورد با این افراد در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وي، افزود: با اجرای این طرح که طی 24 ساعت گذشته انجام شد 50 خودرو و موتورسیکلت که رانندگان آن با هنجارشکنی موجب اخلال در نظم و امنیت عمومی و آرامش فردی و اجتماعی شده بودند توقیف و طی بازرسی صورت گرفته از خودرو ها مقادیر زیادی سلاح سرد (چاقو و قمه) کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با هشدار به کسانی که مرتکب چنین رفتارهایی در سطح خیابان ها می شوند، تصریح کرد : علاوه بر توقیف و اعمال قانون ، این گونه خودروها اگر منجر به تصادف جرحی و یا فوتی شوند برای آنها پرونده تشکیل و رانندگان خاطی به مرجع قضائی معرفی خواهند شد.

سرهنگ صفرپور در پایان با بیان اینکه طرح مذکور با جدیت دنبال خواهد شد، اظهار داشت: این گونه اقدامات از سوی عده ای افراد هنجار شکن قابل قبول نبوده و پلیس اجازه نخواهد داد این افراد موجب اخلال در نظم و امنیت شهروندان شوند.


-------------------------------------------------------


کشف زمین خواری میلیاردی در مازندران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از آزاد سازی بیش از 6675 متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش 3 میلیارد و 800 میلیون ریال خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمد پور" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مقابله با جرایم اقتصادی به ویژه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی طرح برخورد و مقابله با زمین خواری از سوی پلیس امنیت اقتصادی استان با هماهنگي‌ و همکاری دستگاه ‌هاي مرتبط به مرحله اجرا در آمد .

وی تصریح کرد: در پی کسب خبری مبني بر اينکه افرادي در یکی از روستاهاي حومه شهرستان ساری، مبادرت به محصور کردن 6 هزار و 675 متر مربع از اراضي جنگلي با سيم خاردار کردند و قصد تجاوز به حربم منابع ملي و طبيعي را دارند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران، اظهار کرد: ماموران اداره جرائم اقتصادي با همکاری ماموران اداره منابع طبيعي شهرستان ساري با هماهنگی قضايي به محل مورد نظر عزيمت کردند و کليه سيم خاردارها را تخريب و ملک مورد نظر را به آغوش طبيعت بازگرداندند.

وی افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی زمین های تصرف شده 3 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده که در این خصوص 2 متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ محمد پور در پایان تعرض به اراضی ملی و طبیعی و تخریب گونه های گیاهی و درختان جنگلی نه تنها ضربه به طبیعت، بلکه تجاوز به حقوق بیت المال است و پلیس با هرگونه تعرض به منابع ملی و طبیعی برابر قانون رفتار خواهد کرد.


-----------------------------------------------------------------


دستبندپلیس بردستان اخلالگر نظم و امنیت عمومی در گلوگاه

جانشین انتظامي گلوگاه ازدستگیری یک از اراذل اوباش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "اسماعیل حسن زاده " درتشریح این

masoud pashna, [۲۷.۰۹.۲۰ ۱۸:۰۰]
خبرگفت : در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و مقابله با شرارت و خشونت در جامعه ماموران پلیس امنیت عمومی موفق به شناسایی یکی از ارازل و اوباش معروف در این شهرستان شدند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: با هماهنگي مرجع قضائي در عملیات ضربتی متهم که با رفتارهای مجرمانه موجب ناامنی و تشویش اذهان عمومی شده بود را دستگير کردند

سرهنگ حسن زاده در پایان با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود : پلیس با تمام کساني که قصد ايجاد مزاحمت برای مردم و ناامني در جامعه را داشته باشند، به شدت برخورد خواهد کرد.


--------------------------------------------------------


سارق اموال داخلی خودرو در قائم شهر دستگیر شد

فرمانده انتظامي شهرستان قائم شهر از دستگيري سارق حرفه اي خودرو و محتویات داخلی خودرو با 16 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ "مهدی خادمی"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور كار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی های اطلاعاتی و تقویت گشت های انتظامی متهم را در حین سرقت شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ خادمی تصریح کرد: متهم که دارای سوابق متعدد کیفری نیز بوده است، در بازجوئي هاي به عمل آمده به 16 فقره سرقت خودرو و محتویات داخلی خودروها در این شهرستان و شهرستان های همجوار اعتراف کرد.

وی در خاتمه با بیان این که این سارق حرفه ای با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد به شهروندان توصیه کرد: ضمن تجهیز خودروی خود به وسایل ایمنی و بازدارنده نظیر دزدگیر و قفل پدال و فرمان، از پارک آن در مکان های خلوت و فاقد روشنایی مناسب خودداری کنند.


-------------------------------------------------------------------


کشف 18 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 18 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "محمودحسین زاده " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: در اجرای این طرح 15 نفر از عاملان افیونی، سارقان، مجلوبین تحت تعقیب مراجع قضائی و مجرمان سابقه دار در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ حسین زاده، تصریح کرد: کشف 18 فقره سرقت اماکن خصوصی ، منزل و خودرو از دیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است .

فرمانده انتظامی محمودآباد در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


-------------------------------------------------------


کشف 13 کیلو تریاک از یک قاچاقچی مواد مخدر در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 13 کيلوگرم تریاک در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ ذات الله رضوانی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتي از جابجایی مواد مخدر توسط عاملی افیونی از طریق محور مواصلاتی کندوان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری ماموران کلانتری 13 شهر مرزن آباد متهم را در حین حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری در ورودی این شهرستان شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ رضوانی از کشف 13 کيلو گرم تریاک در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و خاطر نشان كرد: این سوداگر مرگ پس از تشکيل پرونده، به مرجع قضائی معرفی شد.

وی بابيان اين که مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری وتعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت افراد در تهيه و توزيع مواد مخدر از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------


دستگیری سارق حرفه ای در میاندورود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای و کشف 9فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار با اعلام این خبر، گفت : در پي وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان میاندورود موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی میاندورود، بیان داشت: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ، ماموران پلیس آگاهي این شهرستان 2 متهم

masoud pashna, [۲۷.۰۹.۲۰ ۱۸:۰۰]
به سرقت را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند .

سرهنگ داداش تبار تصریح کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت در این شهرستان اقرار کردند که در ادامه این عملیان مقدار زیادی اموال مسروقه ازجمله 22عددلپ تاپ و 9عددگوشی همراه از متهمان کشف شد.

وی در خاتمه اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.


----------------------------------------------------------


اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ساری

فرماندهی انتظامی شهرستان ساری از دستگیری 18 سارق و کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح عملياتي ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز حوزه استحفاظی کلانتری 13 به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی ساری،افزود: در اجراي اين طرح، ماموران انتظامي اين فرماندهي با هماهنگي قضائي و در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 18 متهم به سرقت، 16 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر و 62 نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی در سطح حوزه استحفاظی شدند.

سرهنگ صفرپور، تصریح کرد: در اجرای این طرح 8 کیلوگرم مواد مخدر، 6 تن چوب آلات قاچاق، یک خودروی سرقتی،2 دستگاه موتور سیکلت، 2 دستگاه دوچرخه ،20 عدد ابزار و وسایل منازل مسکونی کشف شد .

وی در پايان از توقیف 53 خودرو و 38 موتور سیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و ضمن تقدير از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده، ايجاد امنيت پايدار و ايجاد آسايش و آرامش براي مردم است.


-------------------------------------------------------------


انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از شناسایی و دستگیری 4 عامل افیونی و کشف 2 کیلوگرم هروئین در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر تهیه و توزیع موادمخدر در شهرستان سوادکوه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را که با تشکیل باندی 4 نفره با 2 خودروی سواری در این شهرستان فعالیت داشتند شناسایی کردند.

سرهنگ اکبری، خاطرشنان کرد: با هماهنگی های قضائی و هدایت عملیاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، متهمان در اقدامی عملیاتی دستگیر و در بازرسی از خودروهای آنان در مجموع 2 کیلوگرم هروئین کشف شد.

سرهنگ اکبری در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند ، بیان داشت:مبارزه قاطعانه با قاچاقچیان وسودا گران مرگ همچنان ادامه دارد و پلیس قاطعانه با اینگونه افراد برخورد خواهد کرد.


-------------------------------------------------------


کشف 18 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي شهرستان بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 18 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلبس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " درباره جزئیات این خبر، گفت : به منظور پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراري نظم و امنيت عمومی طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ، خاطر نشان کرد: در اجراي این طرح، ماموران ضمن انجام گشت هاي هدفمند موفق به دستگيري 3 سارق حرفه اي در این شهرستان شدند.

وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 18 فقره سرقت اماکن خصوصی، موتورسیکلت و منزل در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ عنایتی گنجی با اشاره به بازدید از واحدهی صنفی این شهرستان در ادامه اجرای این طرح، اظهار داشت: در این عملیات از 53 واحد صنفي این شهرستان بازديد شد كه به 9 واحد صنفي تذكر و اخطار پلمپ داده شد و 2 واحد صنفي نیز به علت عدم رعايت ضوابط قانوني و صنفي پلمپ شد .

فرمانده انتظامی بهشهردر ادامه افزود: در اجرای این طرح22 خودرو و 11موتورسیکلت متخلف توقیف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پايان با قدرداني از تعامل خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست: با سرلوحه قرار دادن هشدارهاي انتظامي و استفاده مطلوب از سامانه 110در راستاي ارتقاي احساس امنيت، هميار هميشگي پليس باشند.


-----------------------------------------------------


كشف 4 تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،از توقيف خودروی حامل 4 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان، خ

masoud pashna, [۲۷.۰۹.۲۰ ۱۸:۰۰]
بر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشريح اين خبر،گفت: ماموران انتظامي اين فرماندهي حين کنترل خودروهاي عبوري، به یک خودروی وانت نیسان حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی،افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 4 تن چوب آلات جنگلی که از جنگل های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی،افزود:در این راستا راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه شمالی از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------------


شناخت ابعاد مهم کودک

بخش عمدهٔ از ویژگی‌های شخصیتی انسان قبل از دوران کودکی شکل می‌گیرد و بقیه عملکرد‌های دوره‌های زندگی آن برگرفته از آن دوران است....

طبق نظر روانشناسی بخش عمدهٔ از ویژگی‌های شخصیتی انسان قبل از ۷ سالگی یا همان کودکی شکل می‌گیرد و بقیه عملکرد‌های دوره‌های زندگی آن برگرفته از دوران کودکی است.

در هفت سال اول نیاز کودک به ارزشمند شمردن و اهمیت دادن لازم وضروری است و هرچه احساس ارزشمندی در این دوره بهتر درک شود در دوره نوجوانی، فرزندی مطیع و آماده خدمت را خواهیم داشت، اما انتقال حس ارزشمندی در تمام کنش‌های ما با کودکانمان زمانی معنا پیدا میکنند که ما بتوانیم ابعاد مهم کودکانمان را بشناسیم.

بُعد عاطفی

در این دوران کودک به‌شدت به محبت و در تأمین نیاز‌های عاطفی اش به والدین اش محتاج است و این موضوع تا دوسالگی برای رشد ذهنی کودک ضروری است؛ مادر باید کاملاً در کنار فرزندش باشد، او را در آغوش بگیرد و نیاز‌های زیستی و عاطفی‌اش را رفع کند.

لازم به ذکر است که وقتی فردی که به‌شدت برای ما مهم و ارزشمند است در حالت پریشانی و گریه‌اش بی‌توجهی نمی‌کنیم پس سعی کنید حتی اگر با دلیل موجهی گریه می‌کند فرزندتان طرد نکنید او باید بداند همیشه و بی‌قیدوشرط از سوی پدر و مادر دوست داشته می‌شود، مورد احترام قرار می‌گیرد، دیدگاهی به او تحمیل نمی‌شود و می‌تواند از خود دفاع کند. بدین گونه، مسئولیت‌پذیری به او آموزش داده می‌شود و نیروی تصمیم‌گیری و استدلال در او قوت می‌گیرد.

بُعد رفتاری

احساس ارزشمندی در بعد رفتاری به این معنی نیست که هر کاری برایش مضر است انجام دهد. خیر! کدام آدم مهم زندگی‌تان را می‌شناسید که بخواهد راه اشتباهی برود و شما به دلیل ارزشمند بودنش اورا رها کنید؟ گاهی به او امرونهی می‌کنید و بایدونباید‌ها را متذکر می‌شوید و راه را نشان می‌دهید، اما همه این کار‌ها با رعایت احترام و تجلیل انجام می‌دهید.

گستردگی احساس مسئولیت و احساس اینکه همه در خدمت کودک هستند به او جرات تصمیم‌گیری و حس اعتماد به محیط را می‌دهد. دور ماندن کودک از تحقیر شدن، به رشد بهتر ذهنی، عاطفی و عقلی آنان کمک می‌کند و شکوفاییِ شخصیتیِ بهتری میابند.

بُعد شناختی

ما موظفیم نظم و قانون رابه کودکانمان آموزش دهیم، قوانین را ساده و به روشنیِ روز به زبان آوردن، و به‌دوراز غر زدن و سرکوفت بیان کنیم و اگر می‌خواهیم پیام‌های سازنده و آموزشی، به‌خوبی در مغز کودکانمان پردازش شود، چشمه زلال ذهن کودک را آلوده به خار و خاشاک نکنیم.

کودکان با داشتن قوانین و چارچوب‌های معین، به‌آسانی می‌توانند با محیط ارتباط مناسب برقرار کنند.

یادمان باشد کودک جهان پیرامونش را به‌وسیله ما می‌شناسد پس اولأ بدون آموزش، نباید چشمداشت گزینش رفتار درست از سوی کودکان را داشته باشیم و ثانیا قوانین گفته شده به کودک باید در کمال احترام و محبت و به دور از ترس و تحقیر باشد تا شناخت کودک از محیط اجتماعی و قوانین حاکم برگرفته از سلامت و امنیت باشد.

زمانی میتوانیم کودک سالم داشته باشیم که ما والدین باهم تفاهم داشته باشیم ودریک مسیر تربیتی درست قدم برداریم واین را بدانیم که همیشه زیر ذربین کودکانمان قرار داریم وهرگونه که رفتار بکنیم آنها از ما یاد می گیرند.

تهیه وتنظیم:فاطمه آریانژاد،کارشناس ارشد روانشناسی،مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

خبر: سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار