معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: امروز اگر حتی ۱۰ درصد از سیره شهدا و مسئولیت‌پذیری آنها را داشته باشیم بخش اعظمی از مشکلات کشور حل خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱ 27 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق در همایش «قانونمداری و آرمان‌های دفاع مقدس» که در سالن جلسات دادگستری البرز برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ضرورت دارد فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده تبیین کنیم و به شکل صحیح به آنها انتقال دهیم.

وی افزود: وظیفه تک‌تک ما است که با برگزاری برنامه‌های مختلف ادبیات دفاع مقدس و عملکرد رزمندگان را نشان داده. و این فرهنگ را به نسل‌های سوم، چهارم و بعدی منتقل کنیم.

معاون حقوقی قوه قضائیه با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس دانشگاه تمام‌عیاری برای نسل‌های بعدی است، تصریح کرد: قانون‌مداری و آرمان‌های دفاع مقدس باید معنی شود، چراکه امروز برخی تلاش می‌کنند با تحریف، دفاع مقدس را از معنای اصلی خارج کرده و به آن مسیر دیگری دهند.

وی با بیان اینکه متولیان این همایش‌ها باید همایش‌هایی دیگر با موضوعات قانون‌مداری و بسیج برگزار کنند، خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوئیم بسیج، نباید تنها پایگاه و مسجد را در نظر گرفت، چراکه بسیجیان امروز به عنوان مدافعان سلامت در جبهه مقدس سلامت ایستاده‌اند و برای حفظ جان مردم جهاد می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشور نیازمند گسترش ارزش‌های بسیجی است، گفت: بسیجی کسی است که به دنبال تحقق اهداف دفاع مقدس بوده و تبعیت محض از ولایت دارد.

مصدق افزود: باید با دوراندیشی همایش‌هایی با عناوین گوناگون مانند قانون‌مداری و حزب‌الله، قانون‌مداری و عملکرد جهادی و از این قبیل برگزار کنیم، چراکه این مهم از انتظارات رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه قانون کلمه مقدسی است، بیان کرد: قانون یکی از نمادهای جامعه مبتنی بر مردم‌سالاری دینی بوده و در اصل برای جلوگیری از سلطه‌طلبی‌ها و اعمال سلیقه‌های شخصی ایجاد شده است و همچنین می‌تواند وسیله‌ای برای کنترل قدرت سیاسی نامشروع باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیره عملی رزمندگان دفاع مقدس پرداخت و تشریح کرد: آراستگی ظاهری، رعایت نوبت و صف در امور و وقت‌شناسی از جمله سیره عملی رزمندگان اسلام بود.

مصدق با اشاره به اینکه شهیدان کاوه و صیاد شیرازی از جمله فرماندهان وقت‌شناس در زمان خود بودند، عنوان کرد: مسئولیت‌پذیری یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس بود و در هر جایگاهی فرمانده لشکر، تیپ و گردان همگی انسان‌های مسئولیت‌پذیری بودند.

وی افزود: امروز اگر در مدیریت کشور بعد از ۴۰ سال مسئولان و کارگزاران ۱۰ درصد از سیره شهدا و مسئولیت‌پذیری آنها را داشته باشند بخش اعظمی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

معاون حقوقی قوه قَضاییه با بیان اینکه وظیفه مسئولان صیانت از اموال عمومی و بیت‌المال است و بر این اساس روز قیامت در برابر خانواده شهدا مسئول هستیم، تصریح کرد: قوه قضائیه در حفظ ارزش‌ها با کسی تعارف ندارد امروز رئیس قوه قضائیه علم مبارزه با فساد را به عنوان سرباز رهبری بلند کرده است.

مصدق متذکر شد: وظیفه داریم منویات مقام معظم رهبری را در خصوص مبارزه با فساد، احقاق حق و اجرای عدالت در قوه قضائیه اجرا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار