کد خبر: ۹۰۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 24 September 2020

 

رئیس فدراسیون نابینایان: گیلان قطب برتر پاورلیفتینگ است

رشت - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش های کم بینایان و نابینایان گفت: گیلان قطب برتر رشته پاورلیفتینگ در کشور است اما از نظر امکانات شرایط خوبی ندارد.

محمدرضا مظلومی روز پنجشنه در مجمع سالیانه هیات ورزش های کم بینایان و نابینایان گیلان در رشت اظهار داشت: با این وجود یکی از استان های برتر در ورزش کم بینایان و نابینایان است و همواره در رشته پارولیفتینگ نیز یکی از قدرتهای برتر بوده و ملی پوشان زیادی در این رشته دارد.

وی افزود: هم اینک در ۱۱ استان سالن اختصاصی به عنوان خانه ورزش نابینایان در اختیار هیات ها قرار گرفته و امیدواریم که در گیلان نیز با مساعدت مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان،  سالن و یک زمین چمن مصنوعی در اختیار هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان گیلان قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته از سوی وزارت ورزش اعلام شده که در هر استان باید یک سالن و یک زمین چمن مصنوعی با دیواره مخصوص در اختیار هیات ها قرار گیرد که در این راستا امیداست در همه استان ها این امر تحقق یابد تا بخشی از مشکلات هیات های ورزش های نابینایان و کم بینایان برطرف شود.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان بیان کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا اکثر فعالیت های ما انجام نشده اما فعالیت رشته هایی که از سوی وزارت ورزش مجاز اعلام شده را با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می دهیم ضمن آنکه اکثر فعالیت های ما هم اینک به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می شود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان نیز در ادامه برگزاری این مجمع اظهار داشت: دغدغه ورزشکاران نابینا و کم بینا با سایر ورزشکاران متفاوت است و هیات نابینایان گیلان نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به مشکلات موجود،  افرادی که در این هیات فعالیت دارند، فقط با عشق و علاقه کار می کنند.

مریم بخشی افزود: البته تعدادی از ورزشکاران نابینا و کم بینای استان گیلان از این هیات نیز انتقاداتی دارند چنانکه سال گذشته میزبانی هیچ مسابقه قهرمانی نابینایان و کم بینایان به گیلان سپرده نشد در حالی که پارسال چند رویداد مهم بین المللی در گیلان برگزار شد.

وی با اشاره به دراختیار قرار دادن اماکن ورزشی به هیات ها اشاره و بیان کرد: اگر سالن یا مکان ورزشی را به طور رایگان در اختیار هیات های ورزشی قرار می دهیم، آنان نیز موظفند که این فضاها را به طور رایگان در اختیار ورزشکاران قرار دهند و در خصوص هیات ورزش های نابینایان نیز با هماهنگی های انجام شده یک زمین چمن مصنوعی در اختیار این هیات قرار می گیرد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: همچنین این هیات می تواند به طور رایگان برای ساعاتی در روز از سالن وزنه برداری جهان پهلوان محمود نامجو را استفاده نماید و در صورت درخواست این هیات، یکی از سالن های هیات شطرنج گیلان برای ساعاتی دراختیار این هیات قرار خواهد گرفت.

مسعود کارگر رئیس هیات ورزش های نابینان و کم بینایان گیلان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به عملکرد سالیانه این هیات اظهار داشت: سال گذشته ۱۶ تیم از استان گیلان در رشته های مختلف ورزش های قهرمانی نابینان و کم بینایان کشور حضور یافته و مقام های ارزشمندی نیز کسب کردند.

وی افزود: خوشبختانه در چند رشته ورزشی سهم ورزشکاران ما چشمگیر بوده که در رشته های گلبال، فوتبال پنج نفره، پرس سینه، پاورلیفتینگ و شنا، ورزشکاران نابینا و کم بینای گیلانی خوش درخشیدند و مدال ها و مقام های ارزشمندی را کسب کردند.

وی بیان کرد: همچنین یک مربی و یک ورزشکار از استان گیلان به همراه تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران موفق شد مقام نایب قهرمانی آسیا را کسب کند که این مقام نیز یکی دیگر از افتخارات ورزشی هیات نابینایان و کم بینایان گیلان است.

رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بیانیان گیلان به جایگاه این استان در کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: طی ارزشیابی فدراسون، هیات گیلان در سال ۹۸ با دو پله صعود در رتبه نهم برترین استان های کشور قرار گرفت و خوشبختانه توانستیم رتبه گیلان را در این ارزشیابی،  تک رقمی کنیم.

مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان گیلان روز پنجشنبه با حضور محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و همچنن مسئولان این هیات در رشت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار