استفاده از ظرفیت دانشگاه ها؛
به گزارش تابناک سمنان: حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه ریزی نوسازی استانداری سمنان با بیان اینکه مراکز و کارخانه‌های نوآوری در استان برنامه ریزی می‌شود، گفت: این امر بامحور استفاده ظرفیت دانشگاه‌ها انجام شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 23 September 2020

حدود و ثغور زمین های موقوفه خاص جنوب سمنان مشخص می شود - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

مدیرکل دفتر برنامه ریزی نوسازی استانداری سمنان بعد از ظهر چهارشنبه در خاتمه نشست شورای دانشگاه‌های دامغان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه، فقط آموزش نیست، بلکه بهره‌گیری از ظرفیت هیئت علمی دانشگاه نیز بسیار مهم است، بیان کرد: سمت و سوی دانشگاه به سمت روشنی پیش می‌رود و باید در مسیری قرار گیرد که ارتباط بین دانشگاه، پارک علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی و مراکز صنعتی تقویت شود.

وی با بیان اینکه برخی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوآور، رو به افول هستند که در این راستا ایجاد شتاب دهنده‌ها در سطح شهرستان‌ها، مانع از افول شرکت‌هایی از این دست خواهد شد، گفت: باید پژوهش‌ها در حوزه پسته دامغان، کاربردی شود.

حسن سعدالدین با بیان اینکه بررسی طرح‌های اجرا شده نشان دهنده آن است که پژوهش‌های انجام شده تا به حال کاربردی نبوده و باید در این راستا رویکردمان تغییر کند، افزود: ایجاد مراکز و کارخانه‌های نوآوری باید مورد توجه قرار گیرد.

سعدالدین با بیان اینکه طرح‌های دانشگاه باید به سمت درآمدزایی سوق پیدا کند و لازم است تا دانشگاه‌ها در درآمد ملی تولید ناخالص داخلی ایفای نقش کنند، تاکید کرد: گستره و حوزه پژوهش‌ها در استان سمنان، دسته بندی شده و در حول هشت محور توسعه استان پیگیری و دنبال می‌شود، لذا تلاش ما بر این است که این پژوهش‌ها با همکاری دانشگاه‌های استان انجام شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۶۴ عنوان برای تحقیق و پژوهش جمع آوری و به کارگروه پژوهش و فناوری ارائه شده است، افزود: در طرح آمایش سرزمین، باید از ظرفیت علمی و اطلاعات پژوهشی دانشگاه‌ها بهره‌گیری شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار