مدیرکل ثبت اسناد و املاک سمنان:
سمنان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان بابیان اینکه ۹۵ درصد اراضی استان ملی است، گفت: تاکنون برای چهار میلیون و ۱۶۰ هکتار اراضی ملی سند کاداستر تهیه‌شده است.
کد خبر: ۹۰۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 22 September 2020

۹۵ درصد اراضی استان سمنان ملی است/ سمنان پیشرو در حدنگاری

به گزارش تابناک سمنان ولی الله عبدی کمیشانی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست شورای قضائی استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات اداره کل بازرسی سمنان ضمن بیان اینکه یکی از راه‌های جلوگیری از تصرف اراضی ملی حدنگاری یا کاداستر است، ابراز داشت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد اراضی استان ملی محسوب می‌شوند لذا تهیه نقشه‌های کاداستری هماهنگی و همراهی بین بخشی را نیز می‌طلبد.

وی ضمن بیان اینکه از مجموع ۹ میلیون و ۵۷۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان ۹ میلیون و ۳۶۰ هکتار آن اراضی ملی محسوب می‌شود، افزود: از این میزان برای ۴۰ درصد سند کاداستری تهیه‌شده است که می‌بایست در مدت پنج سال این مهم به صورت کامل به انجام برسد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان بابیان اینکه سمنان از جمله استان‌های پیشرو در حوزه تهیه سند کاداستری است، ابراز داشت: این را می‌توان از این آمار به‌روشنی دریافت که در مدت پایان تکمیل اجرای طرح حدنگاری در کشور با ۳۰ درصد ولی در استان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه هستیم.

عبدی بابیان اینکه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در تهیه نقشه‌های کاداستری همکاری لازم رادارند، تصریح کرد: اما برخی دستگاه‌ها از این همکاری بهره‌ای نبردند که باید گفت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی سند دفترچه‌ای وجود دارد که نیازمند تبدیل به سند کاداستری است.

وی بابیان اینکه حدنگاری در تسریع امور مربوط به اراضی اثرگذار خواهد بود، افزود: انجام سند کاداستری از زمین خواری جلوگیری کرده و ضمن آن تعارضات اراضی را نیز به حداقل کاهش می‌دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار