لیگ قهرمانان آسیا؛
یک شکست و ۳ تساوی، حاصل کار نمایندگان ایران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بود.
کد خبر: ۹۰۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 22 September 2020

به گزارش تابناک سمنان هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و حاصل تلاش ۴ نماینده ایران، ۳ تساوی و یک شکست بود. پرسپولیس که تا هفته قبل صدرنشین گروه خود بود، با شکست در بازی این هفته کار صعودش به روز آخر کشید. استقلال هم که با یک پیروزی صعود خود را تا قطعی می‌کرد، به نتیجه تساوی برابر حریف عراقی رضایت داد.

پرسپولیس؛ پیروزی برابر الشارجه حکم صعود را امضاء می‌کند

در گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال پرسپولیس ایران با حساب یک بر صفر نتیجه را به الدحیل قطر واگذار کرد. این شکست در شرایطی رنگ واقعیت به خود گرفت که نماینده ایران موقعیت‌های گلزنی زیادی را از دست داد و به گفته کارشناسان داوری، در بعضی از صحنه‌ها اشتباهات داور به سود الدحیل تمام شد. پرسپولیس که تا هفته قبل صدرنشین گروه سوم بود، اکنون با ۷ امتیاز کنار الشارجه قطر در رده سوم قرار دارد.

پرسپولیس برای اینکه بتواند از این گروه صعود کند، محکوم به پیروزی برابر الشارجه است. AFC پس از اینکه مسابقات را با وقفه‌ای چند ماهه (به دلیل شیوع ویروس کرونا) آغاز کرد، قانون گل زده در خانه حریف را برداشت؛ بنابراین به دلیل اینکه تفاضل گل پرسپولیس از حریف اماراتی کمتر است، شاگردان یحیی گل محمدی، تنها با پیروزی در بازی آخر، می‌توانند به مرحله بعدی صعود کنند.

در دیگر مسابقه این گروه، الشارجه با نتیجه عجیب ۶ بر صفر، التعاون عربستان را مغلوب کرد. تمام تیم‌های این گروه شانس صعود دارند و رقابت‌ در هفته پایانی، بسیار حساس خواهد بود. پرسپولیس پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه باید به مصاف الشارجه برود. در دیگر مسابقه این گروه، التعاون و الدحیل مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

استقلال؛ آبی‌ها در اندیشه انتقام

تیم فوتبال استقلال یکی از ۳ تیم ایرانی بود که هفته پنجم لیگ قهرمانان را با شکست، پشت سر گذاشت. دیدار استقلال و الشرطه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا صعود استقلال هم به پیروزی در بازی آخر کشیده شود. شاگردان نامجومطلق در شرایطی برابر الشرطه متوقف شدند که در نیمه اول کاملا سردرگم بودند، اما در نیمه دوم با ورود علی کریمی نظم بهتری پیدا کردند.

استقلال با این تساوی ۲ امتیازی شد و پس از الاهلی ۶ امتیازی و الشرطه ۵ امتیازی در مکان سوم قرار دارد. پیش از این الوحده امارات از ادامه رقابت‌ها انصراف داد تا این گروه ۳ تیمی شود. استقلال چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه باید به مصاف الاهلی برود. استقلال در بازی رفت با حساب ۲ بر یک نتیجه را به حریف عربستانی واگذار کرد. بازی‌های الشرطه در ‌این گروه به پایان رسیده و آن‌ها تماشاگر هفته پایانی خواهند بود.

سپاهان؛ حذف از لیگ قهرمانان به رهبری محرم

سپاهان پس از شهرخودرو دومین تیم ایرانی بود که از لیگ قهرمانان حذف شد. آن‌ها برابر العین امارات به نتیجه تساوی بدون گل رسیدند تا این فصل برای سپاهان تمام شود. العین در این رقابت‌ها ضعیف‌ترین تیم گروه چهارم بود، اما شاگردان نویدکیا در کسب پیروزی ناکام ماندند. سپاهان با پیروزی برابر العین، شانس خود را برای صعود کاملا افزایش می‌داد، اما این اتفاق رخ نداد.

در ۳ مسابقه‌ای که نویدکیا مربی سپاهان بود، این تیم هیچ گلی را به ثمر نرساند. در دیگر مسابقه این گروه، دیدار السد قطر و النصر عربستان با نتیجه تساوی یک - یک به پایان رسید تا السد هم به مرحله بعد صعود کند. سپاهان هفته آخر در یک بازی تشریفاتی به مصاف تیم ژاوی خواهد رفت. اولین تجربه مربیگری نویدکیا پایان خوشی نداشت و به حذف از لیگ قهرمانان ختم شد.

شهرخودرو؛ ناتوان حتی در گلزنی

تیم فوتبال شهرخودرو که پیش از این حذفش از لیگ قهرمانان قطعی شده بود، با نتیجه تساوی بدون گل برابر الهلال عربستان به تساوی رسید. حضور مهدی رحمتی هم نتوانست گره کار شهرخودرو را باز کند و این تیم همچنان در حسرت گلزنی است. آن‌ها البته به اولین امتیاز خود در این رقابت‌ها رسیدند، اما بدترین خط حمله و دفاع این گروه را در اختیار دارند. این تساوی در شرایطی به دست آمد که نیمی از بازیکنان الهلال به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این دیدار غایب بودند.

در دیگر مسابقه گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا، بازی الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در این گروه الهلال عربستان صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرده و رقابت اصلی بین پاختاکور و الاهلی خواهد بود. شهرخودو چهارشنبه از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه باید به مصاف پاختاکور ازبکستان برود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار