مدیرعامل شرکت خدمات کشاورزی:
به گزارش تابناک سمنان: مدیرعامل شرکت خدمات کشاورزی از توزیع سه میلیون تن کودهای ازت، فسفات و پتاس در بخش کشاورزی کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: کمبودی در تأمین کود این بخش وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ 21 September 2020
 
۳میلیون تن کود شیمیایی در بخش کشاورزی کشور توزیع می‌شود

به گزارش تابناک سمنان حمید رسولی بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با تأکید بر اینکه کمبود و نگرانی در حوزه تأمین کود برای کشاورزان وجود ندارد، اظهار داشت: توزیع سه میلیون تن کودهای ازت، فسفات و پتاس در سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است.

وی بابیان اینکه برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین و توزیع کودهای فسفات و پتاس در سال جاری ۶۰۰ هزار تن است که ۸۰ درصد آن تأمین‌شده، افزود: این میزان کود هم‌اکنون در حال توزیع است و باقی‌مانده آن‌که مقدار ناچیزی است به‌زودی ارسال و توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران در تأمین و تولید کود ازت به خودکفایی رسیده است.

رسولی با اشاره به توزیع یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن کود اوره در بخش کشاورزی بیان کرد: این میزان کود توسط پنج مجتمع پتروشیمی تأمین و توزیع‌شده است که نسبت به ۱۰ سال اخیر این آمار بی‌سابقه بود.

وی اضافه کرد: برنامه خودکفایی کشور در تولید کودهای کشاورزی در بازه زمانی سه تا پنج‌ساله تدوین‌شده است و برای تحقق آن نیازمند حمایت و همراهی تولیدکنندگان هستیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار