مهدی سلیمی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص ریه ومتخصص داخلی در کرمانشاه گفت:زمان تزریق واکسن آنفولانزا اوایل مهر تا اواسط آبان می باشد و توصیه می شود واکسن در این فاصله زمانی تزریق شود.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 21 September 2020

دکتر مهدی سلیمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا استفاده از واکسن آنفولانزا برای افراد پرخطر و دارای بیماری های زمینه ای و همچنین افراد مسن توصیه می شود.

وی خاطر نشان کرد:افراد در معرض خطر، از جمله افرادی که دچار بیماری‌های نقص سیستم ایمنی هستند و مبتلایان به سرطان که هم اکنون شیمی درمانی می‌شوند هم جزء گروه‌های حساس هستند ،بیماران مبتلا به آسم و بیماری های ریوی مزمن و دیابت و افرادی که نارسایی کلیه و بیماری قلبی دارند باید از این واکسن استفاده کنند.

فوق تخصص ریه ومتخصص داخلی در کرمانشاه در کرمانشاه افزود: پرسنل بهداشتی درمانی، مراکز نگهداری از سالمندان ، معلولین جسمی حرکتی و ذهنی ، بیماران روانی مزمن، بیمارانی که دارو‌هایی مصرف می‌کنند که سیستم ایمنی بدنشان را ضعیف می‌کند و بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور نیز جزو افراد در معرض خطر هستند و باید واکسن آنفولانزا برای آنها تزریق شود.

سلیمی تصریح کرد: افراد چاق که دارای نمای توده بدنی بالاتراز ۴۰ می باشند ، بیماران هموفیلی ،کم خونی شدید، افرادی که دچار سوء تغذیه و سوء جذب ، بیمارانی مشکلات عصبی عضلانی دارند، افرادی که فاقد طحال هستند نیز باید این واکسن را دریافت نمایند.

وی گفت: همچنین به بیمارانی که به کرونا مبتلا شده و درگیری شدید ریوی داشته و در ICU بستری بوده اند و در حال حاضر بطور کامل بهبود یافته اند نیز توصیه می شود واکسن آنفولانزا دریافت نمایند، چرا که ابتلا به آنفولانزا موجب می شود درگیری ریوی در این افراد تشدید شده و با عوارض شدید ریوی ،همچنین واکسن آنفولانزا برای افراد بالای ۶۵ سال و مادران باردار نیز ضروری است.

فوق تخصص ریه و متخصص داخلی در کرمانشاه تاکید کرد: واکسن آنفولانزا شدت بیماری را کم می کند و بر اساس بررسی های انجام شده کسانی که این واکسن را دریافت می کنند احتمال اینکه نوع شدید آنفولانزا مبتلا شوند کاهش می یابد و ممکن است آنفولانزای خفیف تری را تجربه کنند و به نوع شدید و مرگبار بیماری مبتلا نمی شوند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار