در این خبر نحوه فعال سازی تائید دو مرحله‌ای حساب اینستاگرام شرح داده شده است.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 19 September 2020

به گزارش  تابناک سمنان استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی بین کاربران افزایش یافته است؛ یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی که کاربران زیادی به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند، شبکه اینستاگرام است. اینستاگرام در کنار جنبه تفریحی که برای بسیاری از کاربران دارد باعث استفاده بسیاری از فروشندگان محصولات مختلف شده است. قابلیت‌های جدید اضافه شده به این شبکه اجتماعی که شامل امکان فروش مستقیم محصولات فروشندگان می‌شود باعث شده تا اینستاگرام به یکی از منابع درآمد برای بسیاری از افراد تبدیل شود و فروشندگان با تبلیغ محصولات خود در صفحه اینستاگرامشان، اقدام به جذب مشتری کنند. به این ترتیب حفظ اطلاعات شخصی و نگرانی درباره حریم شخصی افراد بسیار نکته مهمی در این شبکه اجتماعی است. اما یکی از مهم‌ترین مواردی که نه تنها فروشندگان بلکه تمامی کاربران نگران آن هستند، موضوع امنیت و جلوگیری از هک شدن حساب کاربری آن‌ها است.

استفاده از رمزهای طولانی که شامل حروف و اعداد باشند یکی از مهم‌ترین موارد در حفظ امنیت یک صفحه اینستاگرامی است، اما هکرهای ماهر می‌توانند به راحتی و با ترفندهای مختلف به اطلاعات حساب و کلمه عبور کاربر دسترسی پیدا کنند. در همین راستا شبکه اینستاگرام قابلیت تایید دو مرحله‌ای را اضافه کرده است که کاربران با فعال سازی آن باید پس از وارد کردن رمز عبور خود یک رمز دیگر که به شماره موبایل آن‌ها پیامک می‌شود را وارد کنند و به این ترتیب دسترسی هکرها به حساب کاربران عملا مسدود خواهد شد.

این روش دقیقا همان روشی است که کاربران برای خریدهای اینترنتی خود و تحت عنوان رمز دوم پویا از آن استفاده می‌کنند یعنی رمز عبور ثانویه کاربر پس از گذشت زمانی مشخص از بین خواهد رفت و به این ترتیب هیچ اثری از رمز کاربر باقی نخواهد ماند.

 اینستاگرام

نحوه فعال سازی تایید دو مرحله‌ای حساب در اینستاگرام

برای فعال سازی این قابلیت کاربر باید به بخش تنظیمات حساب خود وارد شود. برای این کار باید روی پروفایل خود ضربه زده و سپس وارد منوی سه خط بالای صفحه شود. پس از آن وارد منوی تنظیمات شده و بخش Security را انتخاب کند. در مرحله بعد کاربر عبارت Two-Factor Authentication را مشاهده خواهد کرد که همان تایید دو مرحله‌ای حساب است.

با ورود به این بخش دو گزینه در مقابل کاربر قرار می‌گیرد که گزینه اول مربوط به تایید دو مرحله‌ای از طریق ارسال رمز یک بار مصرف به موبایل کاربر و دومین روش استفاده از نرم افزار Microsoft Authenticator برای دریافت رمز یکبار مصرف است. برای فعال سازی روش اول کاربر باید روی Text Message ضربه زند، در مرحله بعد کاربر شماره همراه خود را وارد خواهد کرد، کد ایران نیز در میان کدهای کشورها دیده می‌شود، کاربر به محض وارد کردن شماره تلفن پیامکی دریافت خواهد کرد که حاوی کد فعال سازی تایید دو مرحله‌ای است و با وارد کردن آن در اینستاگرام، تایید دو مرحله‌ای پیامکی فعال خواهد شد.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام

اما برای فعال سازی کد یکبار مصرف به وسیله نرم افزار، کاربر ابتدا باید نرم افزار Microsoft Authenticator را نصب کند، سپس وارد بخش Two-Factor Authenticatio شده و روی گزینه دوم یعنی همان برنامه یکبار مصرف کد ضربه بزند. آنگاه یک کد نمایش داده می‌شود و کاربر باید آن را وارد نرم افزار Microsoft Authenticator کند. کاربر پس از ورود به نرم افزار Microsoft Authenticator باید وارد بخش Add Account شده و سپس روی گزینه Other account کلیک کند. 

پس از ورود به این بخش کاربر باید وارد تنظیمات دو مرحله‌ای اینستاگرام شده و سپس گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کند. در این مرحله کاربر دو راه دارد که یکی وارد کردن کد به صورت دستی و دیگری اسکن کد به وسیله QR Code است. برای کپی کردن کد باید کاربر روی عبارت Copy Key ضربه زند و با کپی کردن این کد و وارد کردن آن در بخش Other account نرم افزار Microsoft Authenticator، تایید دو مرحله‌ای حساب فعال خود را فعال کند.

برای فعال سازی کد به وسیله QR Code کافی است کاربران پس از نصب نرم افزار کد یکبار مصرف روی عبارت Next ضربه زند تا نرم افزار به طور خودکار عملیات فعال سازی را انجام دهد.

آموزش فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

پس از فعال سازی یکی از دو روش پیامکی یا کد یکبار مصرف از طریق نرم افزار، کاربر برای ورود به حساب کاربری خود از هر نوع دستگاهی، نیاز به وارد کردن کد دوم خواهد داشت و بدون ورود کد هرگز امکان دسترسی به حساب خود را ندارد. گفتنی است؛ فعال سازی هر دو روش احتیاج به دسترسی به گوشی دارد و توصیه می‌شود افرادی که صرفا از نسخه وب اینستاگرام استفاده می‌کنند و به گوشی موبایل دسترسی ندارند، تایید دو مرحله‌ای را فعال نکنند.

برای غیر فعال کردن تایید دو مرحله‌ای نیز کافی است وارد بخش تنظیمات دو مرحله‌ای شده و گزینه‌ای که فعال کرده‌اند را غیر فعال سازی کنند، گفتنی است برای غیر فعال سازی کاربر احتیاج به احراز هویت و وارد کردن کد یکبار مصرف خواهد داشت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

گزارش از علی زحمت کش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار