وینستن گروم که رمان «فارست گامپ» او در ۱۹۹۴ به فیلمی بسیار موفق با بازی تام هنکس تبدیل و برنده شش جایزه اسکار شد، در ۷۷ سالگی از دنیا رفت.
کد خبر: ۹۰۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 18 September 2020

                                                   درگذشت نویسنده فارست گامپ در ۷۷ سالگی

به گزارش تابناک سمنان فرماندار ایالت آلاباما خبر مرگ گروم را در صفحه توییتر خود تایید کرد و او را یکی از روزنامه‌نگاران برجسته و نویسندگان برتر تاریخ ایالات متحده در این ایالت لقب داد. دانشگاه آلاباما هم اعلام کرد یکی از اسطوره‌های خود را از دست داده است. گروم پس از گرفتن مدرک خود از دانشگاه آلاباما، وارد ارتش آمریکا شد و در یک تور نظامی در جنگ ویتنام هم شرکت کرد.

او «فارست گامپ» را در ۱۹۸۵ نوشت و کتاب یک سال بعد منتشر شد. رابرت زمکیس در ۱۹۹۴ یک اقتباس سینمایی بسیار موفق از این کتاب انجام داد که بیش از ۶۸۰ میلیون دلار در دنیا فروخت. «فارست گامپ» با بازی هنکس، سالی فیلد و رابین رایت برنده شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد و سه جایزه گلدن گلوب شد. ماجرا از زبان شخصیتی به نام فارست گامپ روایت می‌شد که در ظاهر عقب‌افتاده بود اما با قلب مهربانش دنیا را تسخیر کرد.

گروم یک دهه پس از «فارست گامپ» دنباله‌ای بر آن نوشت به نام «گامپ و شرکا» که البته نتوانست موفقیت کتاب اول را تکرار کند. او که خبرنگاری و گزارشگری را هم تجربه کرده بود، دستی هم در دنیای روایت‌های غیرداستانی داشت و یک کتاب درباره جنگ‌های داخلی آمریکا نوشت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار