مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سفر به شهرستان میامی با امام جمعه و فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار بر لزوم اجرای هرچه سریعتر اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری تأکید نمود.
کد خبر: ۸۹۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 15 September 2020

اقتصادی کردن طرح‌های مرتعداری در استان سمنان امری ضروری است

جعفر مرادی حقیقی افزود: در راستای سیاست های ابلاغی سالجاری و با هدف تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و دولتی و حفظ انفال، اجرای طرح کاداستر به جد در دستور کار این اداره کل قرار داشته و از اولویت های اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان می باشد که بر این اساس با برنامه ریزی های بعمل آمده و تعامل خوبی که با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان وجود دارد پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 50 درصد از عرصه های ملی استان دارای اسناد تک برگ کاداستری شوند.
وی افزود : به منظور مدیریت بهینه مراتع، تمامی مراتع استان سمنان باید زیر پوشش طرح های مرتعداری قرار گیرد و طرح هایی که منقضی شده است سریعاً باید بروزرسانی شوند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به اقتصادی کردن طرح های مرتعداری اشاره کرد و بیان داشت : مراتع علاوه بر ارزش های زیست محیطی از ارزش های اقتصادی بالایی نیز برخوردار هستند و به عنوان بستر مناسب برای تولید محسوب می شوند که برای تحقق این مهم لازم است طرح های مرتعداری در قالب طرح های تلفیقی و کاشت گیاهان داروئی سازگار با اکوسیستم منطقه تهیه و به مرحله اجرا درآیند.
حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور امام جمعه محترم شهرستان میامی نیز  از تلاشگران عرصه های منابع طبیعی تقدیر نمود و بر لزوم حفظ پوشش گیاهی مناطق بیابانی از جمله این شهرستان تأکید نمود .
امام جمعه محترم شهرستان میامی اهمیت و ارزش های منابع طبیعی را وصف ناشدنی دانست و اظهار کرد : درختکاری یک امر مقدس است که اجر و پاداش فراوانی دارد.
ایشان در ادامه گفت : وظیفه ما در رابطه با حفظ منابع طبیعی فرهنگ‌سازی است و تا زمانی که فرهنگ سازی نکنیم به مانند این است که کاری را انجام نداده ایم.
وی به کاشت هر ساله درخت مثمر توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود : این عمل ایشان ، بایستی الگویی برای همه ما باشد.

احمد ملایری فرماندارشهرستان میامی ، ضمن تشکر از حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و ابراز رضایت از عملکرد رئیس اداره شهرستان بیان داشت: حفظ جنگل ها و مراتع و استفاده بهینه از منابع طبیعی به عنوان یکی از میراث و گنجینه های خدادادی و ماندگار که از نسلهای گذشته به دستان ما رسیده است و این مهم باید بعنوان تکلیفی واجب جهت حفظ و نگهداری و انتقال به نسلهای آینده دانست .
فرماندار میامی اشاره کرد :  منابع طبیعی شهرستان با داشتن ذخائر فراوان منابع طبیعی و مناطق بکر گردشگری ، ضمن فراهم کردن اشتغال در سطح شهرستان ، به موازات آن نیازمند حفاظت با ارائه آموزش تخصصی و عمومی وبکارگیری تجهیزات لجستیکی اطفای حریق است و می توان با اقدام به  کاشت درخت و گیاهان با ارزش مرتعی ، درامر تکثیر و محافظت از منابع طبیعی مشارکت نمود .
ملایری افزود: بدون شک کاهش آتش سوزی منابع طبیعی ، مراتع و زمین های کشاورزی در سطح شهرستان به نسبت مدت مشابه سال قبل را نتیجه اطلاع رسانی درست و اصولی و همچنین عملکرد مثبت کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی برشمردند .

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار