در کشور ما اما مسؤولین انتخاب می‌شوند که حرف بزنند و مثل مردم غُربزنند. از ناکارآمدی‌‎ها بنالند و مشکلات را به گردن دیگری بیندازند.
کد خبر: ۸۹۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 15 September 2020

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت:

رییس جمهور روحانی گفته است که باید نحوه خرید و فروش خودرو اصلاح شود. چشم، آقای رییس جمهور! ما مردم همین امروز دستور می‌دهیم تا سیستم دچار تحول شود و دست واسطه‌ها از بازار قطع شود.

کاش زودتر گفته بودید تا ما شاهد این بلبشو در بازار نبودیم! نمی‌دانم چرا مسؤولان با ما مردم این همه تعارف دارند. واقعا هر مشکلی هست بگویید تا ما با جان و دل آن را حل کنیم.

به دور از مطایبه، آقای رییس جمهور شما باید در سخنرانی‌های خود از فعل گذشته استفاده کنید. به طور مثال باید بفرمایید، نحوه خرید و فروش خودرو اصلاح شد،  نه اینکه بگویید اصلاح  شود. چه کسی باید این اصلاح را انجام دهد؟ خود شما و وزارت صمت‌تان. تازه وزارت‌خانه‌ای که وزیر ندارد و سرپرست نمی‌تواند برای آن تصمیمات کلان بگیرد.

روحانی: نحوه فروش خودرو اصلاح شود؛ چشم آقای رییس جمهور اصلاح می‌کنیم!

این روزها مردم فقط منتظر خبرهایی از باز شدن گره‌های زندگی‌شان هستند. می‌خواهند شما را ببینند وقتی می‌گوید که قیمت دلار ثابت شد یا دیگر شاهد گران شدن قیمت خودرو نخواهیم بود. دیگر زمان وعده دادن گذاشته است. هنوز وعده‌های 96 مثل ناقوس کلیساها در گوش‌مان زنگ می‌زند. هنوز مردم منتظر گشایش اقتصادی هستند. گشایشی که البته گویا منتفی شد و معلوم نیست چرا رییس جمهور وعده کاری را داد که هنوز نهایی نشده بود و به تنهایی نمی‌توانست در مورد آن تصمیم بگیرد.

نه تنها روحانی بلکه نمایندگان در مجلس قبلی و فعلی به جای تصمیم گیری ، غُر می‌زدند و می‌زنند. اگر فکر می‌کنید کار جایی می‌لنگد، قانون تصویب کنید و دولت را مکلف به انجام آن کنید. به خدا که شما مسؤول هستید نه ما مردم. شما باید کارها را انجام دهید.

مسؤولین را برای چه انتخاب می‌کنند؟ برای اینکه مشکلات را حل کنند و کشور را در مسیر توسعه قرار بدهند. مثلا وقتی هوای شهری آلوده است، مسؤولین باید فکری به حال آن کنند. وقتی گرانی از در و دیوار شهر مثل مرد عنکبوتی بالا می‌رود باید فکری به حال آن کنند. وقتی سیل می‌آید و خانه‌ها را تبدیل به استخر می‌کند، فکری به حال آن کنند. وقتی بیکاری تبدیل به مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها شده است، فکری به حال آن کنند.

در کشور ما اما مسؤولین انتخاب می‌شوند که حرف بزنند و مثل مردم غُربزنند. از ناکارآمدی‌‎ها بنالند و مشکلات را به گردن دیگری بیندازند.

ما از مسؤولین نمی‌خواهیم از مشکلات بگویند. ما می‌خواهیم آنها گرفتاری‌های مردم را حل کنند. اگر قرار به حرف زدن بود ما بهتر از آنها حرف و غُر می‌زنیم.ما دچار مسؤولین شده‌ایم که جای مردم را گرفته‌اند. مردم از شرایط گلایه می‌کنند، مسؤولین گلایه می‌کنند و گویی دستی از غیب باید مشکلات کشور را حل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار