کاهش نرخ تورم در دستور کار؛
به گزارش تابناک سمنان: نادر مالکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سمنان با بیان اینکه نرخ تورم در این استان ۲۳ درصد است، گفت: توانمند سازی تولید و همچنین رفع موانع آن برای کاهش بیشتر تورم در دستور کار است.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 15 September 2020

نرخ تورم سالانه به ٤٢,٢ درصد رسید + نمودار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سمنان ظهر سه شنبه در کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کنترل بازار و همچنین حمایت از تولید در سطح استان صورت گرفته است، ابراز کرد: تورم هم اکنون در سطح استان ۲۳ درصد است و برای کاهش بیشتر آن تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توانمند سازی جوامع محلی در سطح استان در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: تا کنون ۳۰ دوره آموزشی ویژه اقتصاد مقاومتی در استان سمنان برگزار و ۷۰۰ جلسه در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه‌های ذیل و مرتبط با آن برگزار شده است و از سوی دیگر باید گفت علاوه بر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری، تمام هشت شهرستان استان نیز ستادهای متناظر شهرستانی را از سال ۹۵ تاکنون تشکیل داده‌اند.

نادر مالکی با بیان اینکه ۵۳ درصد از شاغلان استان سمنان در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند و ارتزاق دیگر بخش‌ها به صنعت و کشاورزی مرتبت است، افزود: در همین راستا سعی شده تا رفع موانع تولید در استان با هدف توانمند سازی واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گیرد.

مالکی در ادامه از تدوین سند آمایش در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: اسناد توسعه هشت شهرستان استان نیز تهیه شده تا سمنان در زمره استان‌های پیشرو کشور در زمینه طرح آمایش و اسناد توسعه با شناسایی ظرفیت‌های تولیدی، سرمایه گذاری، اشتغال و… باشد.

وی با بیان اینکه سند توسعه اشتغال روستایی ۱۹۸ روستا در استان سمنان تهیه و تدوین شده است، گفت: هشت برنامه اولویت‌دار شامل اشتغال، معدن، گردشگری، آب و… در کمیته برنامه‌ریزی استان مشخص و برنامه‌های مدون پیرامون آن‌ها در حال ابلاغ است که از جمله مهمترین آنها موضوع تأمین آب شرب استان، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار