با ایجاد کمپ در میامی:
به گزارش تابناک سمنان:  احمد ملایری فرماندار میامی با بیان اینکه یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان افتتاح می‌شود، گفت: خیران سلامت برای مقابله با پدیده اعتیاد و ساخت این کمپ کمک حال مسئولان باشند.
کد خبر: ۸۹۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 15 September 2020

امکانات مورد نیاز مدیریت بحران در میامی احصاء شود - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

فرماندار میامی در نشست ظهر سه شنبه کارگروه مقابله با اعتیاد میامی به میزبانی فرمانداری شهرستان ضمن بیان اینکه اعتیاد پدیده‌ای خانمان سوز است که هر میزان مسئولان درباره مهار آن تلاش می‌کنند کافی نیست و همیشه اشاعه آن یک قدم جلوتر از مسئولان قرار دارد اما این موضوع نباید دلسردی مسئولان را به دنبال داشته باشد، بیان کرد: مقابله با اعتیاد نیازمند کار و اقدام عمیق فرهنگی است.

وی خواستار همراهی ان جی اوها و تشکل‌های مردمی در حوزه مبارزه با اعتیاد شد و گفت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در اشاعه فرهنگ خود مراقبتی در بین نوجوانان و جوانان دارد اما باید تشکل‌های مردمی و دولتی و خدماتی و … نیز به کمک این نهاد بیایند.

احمد ملایری با بیان اینکه رسانه‌ها، شبکه بهداشت و درمان و فضای مجازی در بُعد اطلاع رسانی، آموزش و پرورش، مساجد و … در بُعد فرهنگ‌سازی و همچنین خیران سلامت در زمینه درمان می‌توانند کمک حال خوبی برای دوری جامعه از اعتیاد باشند، افزود: باید از ظرفیت خیران سلامت در این حوزه کمک گرفت.

ملایری با بیان اینکه می‌بایست از افراد بهبود یافته از اعتیاد برای ایجاد انگیزه و ترویج مضرات مواد مخدر استفاده کرد، گفت: این قشر به دلیل تجربیات خود، احساس نزدیکی بهتری به افراد گرفتار دارند و با ادبیات خاص خود می‌توانند به افراد گرفتار کمک کنند اما باید کار کارشناسی در حوزه مسائل روحی روانی در این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت همراهی مسئولان میامی در موضوع ایجاد کمپ اعتیاد در این شهرستان، گفت: خوشبختانه در این شهرستان معتاد متجاهر وجود ندارد اما ایجاد کمپ اعتیاد در آن با همراهی مسئولان، خانواده‌ها و افراد ذی‌ربط و تأثیرگذار می‌تواند در زمینه پاک کردن افرادی که دچار بیماری اعتیاد هستند، کمک کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار