احمد ملایری:
به گزارش تابناک سمنان: احمد ملایری فرماندار میامی با بیان اینکه سالانه ۲۵ میلیون زائر رضوی در کریدور تهران- مشهد از طریق میامی عبور می‌کنند، گفت: عدم ساماندهی کمربندی میامی سبب می‌شود نتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 14 September 2020

امکانات مورد نیاز مدیریت بحران در میامی احصاء شود - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

فرماندار میامی  پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کمیته فنی شهرستان میامی با هدف واگذاری کمربندی شهر میامی به شهرداری و ساماندهی طرح میدان ورودی این شهر به میزبانی فرمانداری، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت تردد سالانه ۲۵ میلیون زائر رضوی از کریدور تهران- مشهد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت زائران رضوی و گردشگران جز در سایه ساماندهی ورودی و کمربندی شهر میامی امکان پذیر نیست لذا اصلاح، واگذاری به شهرداری و ساماندهی آن به شهرداری در کمیته فنی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه سال‌های سال ورودی شهر میامی نیازمند اصلاح و بازنگری است، بیان کرد: یکی از مهمترین راه‌های توسعه شهرستان میامی کریدور مشهد- تهران است که باید از آن به خوبی بهره برداری شود، بیان کرد: متأسفانه این روزها کسانی هستند که از این مسیر ترانزیتی عبور می‌کنند اما وارد میامی هم نمی‌شوند لذا اگر می‌خواهیم از ظرفیت زائران علی بین موسی‌الرضا (ع) استفاه کنیم باید ساماندهی جاده را داشته باشیم.

احمد ملایری افزود: متأسفانه زیرساخت‌های شهرستان میامی به گونه‌ای است که هرگز این شهرستان آنطور که باید و شاید دیده نشده است، بیان کرد: مطالبه مردم شهرستان این است که کاری کنیم تا شهر میامی دیده شود و این امر تا زمانی که ساماندهی ورودی شهر و کمربندی را انجام ندهیم، صورت نخواهد پذیرفت.

دادستان میامی با بیان اینکه ساماندهی ورودی شهر و همچنین کمربندی این شهر که کریدور مشهد-تهران را از کنار شهر میامی عبور می‌دهد، می‌تواند به کاهش وقوع جرایم حوزه رانندگی و تصادفات نیز کمک کند، گفت: بیشترین پرونده‌های دادسرای میامی سوانح رانندگی است زیرا این محور با حجم تردد بسیار بالا محورهای فرعی شهر میامی را از خود منشعب می‌کند و این موضوع خطرآفرین است.

رحیم عامری با بیان اینکه ساماندهی کریدور مشهد- تهران در محور شهری میامی باید در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد: کارهای کارشناسی و جلسات فراوانی برای کاهش تصادفات جاده‌ای صورت گرفته و به این نتیجه رسیده‌ایم که ۷۰ درصد تصادفات مرتبط با خواب آلودگی رانندگان است در حالی که اگر ساماندهی خوبی در ورودی شهر میامی صورت گیرد می‌توان از اسکان هرچند موقت مسافران استفاده بهینه برد.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت برای استراحت رانندگان هم از تصادفات می‌کاهد و هم می‌تواند به اقتصاد شهر میامی کمک کند، ابراز کرد: اسکان هرچند موقت باشد، نیازمند رغبت و انگیزه است لذا باید شرایط را برای ورود مسافران مهیا کرد.

دادستان میامی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جاده کریدور مشهد- تهران می‌تواند به ایجاد اقامتگاه، گردشگری، مغازه، شرکت‌های خدماتی و.... منجر شود، گفت: ریشه بزرگ بزهکاری‌ها در بیکاری است لذا استفاده از ظرفیت کریدور شرق - غرب کشور در میامی، می‌تواند به اشتغال‌زایی جوانان و کاهش جرایم هم کمک شایانی کند لذا باید از تجربه شهرهایی مانند پاکدشت، اسلام شهر و… استفاده کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار