وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری اپراتور‌ها بسته‌های رایگان اینترنتی برای آموزش تحصیلی دانش آموزان و معلمان در نظر دارد.
کد خبر: ۸۹۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 09 September 2020

به گزارش تابناک سمنان: ماه‎ها از شیوع کرونا در کشور و مجازی شدن آموزش‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی می‎گذرد و همچنان با توجه به افزایش آمارهای ابتلا به کرونا و درگیری با این ویروس منحوس در سراسر کشور، برخلاف ادها و دستورات مطرح شده در چند روز گذشته، نهایتا تصمیم بر این شد که سال تحصیلی جدید نیز چون گذشته به شکل مجازی و با استفاده از برنامه آموزشی شاد آغاز شود.

اما در این میان، هزینه سرسام‎آور استفاده از اینترنت جهت فراگیری آموزش‎ها، به خصوص برای خانواده‎هایی که چند فرزند دانش آموز یا دانشجو در خانه دارند، به معظلی بزرگ تبدیل شده بود که بسیاری از خانواده‎ها از پرداخت آن به طور مداوم عاجز بوده و به عنوان وظیفه‎ای که مقامات مربوطه در برابر آن مسئول هستند انتظار داشتند اقدامی در این راستا صورت بگیرد.

 

تمدید بسته‎های اینترنت رایگان برای معلمان

بنا بر گفته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ۳ ماه آخر سال تحصیلی گذشته نیز بسته ۲۰ گیگابایتی اینترنت رایگان به ۶۰۰ هزار نفر از معلمین کشور تعلق گرفته بود و امسال نیز دو اقدام اساسی برای اینترنت معلمان صورت گرفت، یکی اتصال همه مدارس در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات، که در نتیجه استفاده از اینترنت در این شبکه رایگان محاسبه می‎شودٍ، و دیگری تمدید همان بسته‎های قبلی اینترنت رایگان برای کادر آموزشی است.

گفته های جهرمی از آموزش آنلاین

اما از آنجایی که براساس نظرسنجی‎های وزیر ارتباطات از دانش آموزان و خانواده‎ها در چند روز گذشته، بیش از ۷۰ درصد محصلان از برنامه شاد استفاده نمی‎کنند، این بار این اینترنت تنها به برنامه شاد اختصاص نیافته و به گفته وزیر ارتباطات، سایت‎ها و برنامه‎های آموزشی دیگر که با این بسته‎ها قابل استفاده هستند تا شنبه آینده اعلام خواهند شد.

  البته به نظر نمی‌رسد این بسته اینترنتی برای دانش آموزان به طور کامل رایگان باشد و با توجه به گفته‎های اپراتورها احتمالا دارای تخفیف و ویژگی‎های متفاوتی خواهد بود. همچنین دانش آموزانی که از این بسته‎ها استفاده می‎کنند برای دور بودن از آفات فضای مجازی، به خارج از مطالب مورد تایید آموزش و پرورش، دسترسی ندارند.

برنامه آموزشی شاد

 

همکاری نهادهای مربوطه در تسهیل برگزاری کلاس‎های مجازی

تلاش برای کم کردن هزینه‎های اینترنتی که جهت امور آموزشی صرف می‎شود، از اقدامات مهم وزارت ارتباطات است که تاکنون با همکاری خوبی میان وزارت، اپراتورها و مخابرات صورت می‎گیرد، و هریک از این نهادها با در نظر گرفتن موقعیت خود به نوعی راه و روش‌هایی را برای استفاده بهتر دانش آموزان از این فضا معرفی و پیشنهاد می‎کنند که البته به سود هر دو طرف ارائه دهنده و مصرف کننده باشد.

در ادامه، با یادآوری جمعیت غیرقابل انکار سه و نیم میلیون نفری دانش آموزان که به دلایل مختلف به آموزش‎های مجازی و برنامه شاد هیچگونه دسترسی ندارند، و به امید اینکه هرچه سریع‎تر شاهد اقداماتی از سوی وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش و نهاهای مربوطه در جهت بهره‎مندسازی این دانش آموزان از آموزش‎های مجازی باشیم، به سراغ اقدامات صورت گرفته توسط اپراتورها و پرداختن به موضوع اینترنت دانشجویی می‎رویم.

اقدامات ایرانسل و همراه اول در راستای آموزش مجازی

خدمات و پیشنهادات همراه اول در استفاده از فضای آموزشی مجازی

اپراتور همراه اول با آغاز سال تحصیلی جدید، علاوه بر اعلام همکاری با وزارت ارتباطات و رایگان سازی کامل برنامه شاد برای مصرف کنندگان، همچنین از ارائه بسته‏‎های اینترنتی با تخفیف ویژه و امکان خرید سیمکارت‎های مخصوص نوجوان خبر داده و توضیحاتی را نیز در این‎باره عنوان نمود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

همراه اول در ارتباط با بسته‎های اینترنتی اعلام داشت که این بسته‎ها در چند روز آینده با گرفتن کد دستوری خاص که هنوز اعلام نشده ، همراه با تخفیف ویژه آموزشی فعال خواهد شد و دانش‎آموزان، معلمان و تمامی مشترکین همراه اول می‎توانند برای استفاده از سایت‎ها و پلتفرم‎های آموزشی از آن بهره ببرند.

روش فعالسازی اینترنت پاک در تلفن همراه والدین

این اپراتور همراه همچنین خرید و فعالسازی سیمکارت‎های مخصوص نوجوانان را نیز که از شرایط خاصی چون استفاده از اینترنت پاک داخلی برخوردار هستند برای حفظ دانش آموزان از آفات فضای مجازی پیشنهاد داده و غیر این نیز کد دستوری "ستاره مربع" را راهی برای تبدیل اینترنت خط خود به نوع سالم و داخلی آن معرفی کرده تا زمانی که تلفن همراه والدین در دست کودکان است امکان استفاده از اینترنت جز موارد آموزشی را نداشته باشند.

سیمکارت انارستان

سیمکارت نوجوان انارستان

فعال‌سازی سیم‌کارت:

برای فعال‌سازی این سیم‌کارت کافی است یکی از والدین با در دست داشتن کارت و یا کد فعال‌سازی سیم‌کارت، تصویر کارت ملی والد (پدر یا مادر) و تصویر شناسنامه نوجوان به دفاتر همراه اول مراجعه نمایند.

نحوه دریافت کد فعال‌سازی:

دریافت کد فعال‌سازی به یکی از طرق زیر به انتخاب کاربر امکان‌پذیر است:

ارسال پیامک (با ارسال کد ۲۲۰ به شماره ۳۰۰۰۶۸۶۰، کد فعال‌سازی برای شما پیامک خواهد شد)
کارت‌های فعال‌سازی چاپ شده حاوی کد فعال‌سازی سیم‌کارت (توزیع در مدارس یا مراکز علمی)
مراجعه مشترک به دفتر امور مشترکین همراه اول

خدمات و پیشنهادات ایرانسل در استفاده از فضای آموزشی مجازی

اپراتور ایرانسل نیز با هدف دسترسی آسان به آموزش آنلاین در شرایط کرونا، امکانات ویژه‌ای را ارائه کرد. این اپراتور هزینه اینترنت استفاده از برنامه شاد را کاملا رایگان اعلام و تأکید کرد مشترکین توجه داشته باشند در زمان استفاده از برنامه شاد، نرم افزار فیلترشکن را بر روی دستگاه خود غیرفعال کنند تا هزینه آن‌ها حتما رایگان محاسبه شود.

خدمات ایرانسل برای آموزش مجازی

فعالسازی اینترنت داخلی پاک در تلفن همراه والدین

این اپراتور نیز مانند همراه اول، روش‎هایی برای استفاده بهتر دانش آموزان از فضای مجازی پیشنهاد کرد. والدین در صورتی که قصد دارند سیم‌کارت خود را برای آموزش آنلاین، در اختیار فرزندشان قرار دهند، می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۳*۵۵۵* و یا گزینۀ «تغییر طرح تعرفه» در قسمت «اطلاعات حساب» اپلیکیشن ایرانسل من، دسترسی سیم‌کارت به اینترنت را برای وب‌سایت‌های مورد تأیید داخلی محدود و برای رفع محدودیت نیز با شماره‌گیری کد دستوری #۴*۳*۵۵۵اقدام کنند.

سیمکارت آموزشی مخصوص نوجوان

ایرانسل در پیشنهاد دیگر خود نیز، ارائه سیمکارت‎های آموزشی با شرایط ویژ‎ه‌ای چون سیمکارت‎های انارستان همراه اول را پیشنهاد کرده که  خرید آن صرفا صرفاً از طریق مراجعه به صفحۀ سیم‌کارت آموزشی در فروشگاه اینترنتی ایرانسل به نشانی shop.irancell.ir امکان‌پذیر است.

روش‎های دریافت سیمکارت‎های آموزشی و نوجوان تنها به منظور راهنمایی متقاضیان در این زمینه گفته شد اما لازم به ذکر است خرید سیمکارت‎های مجزا از والدین برای کودکان خیلی نمی‎تواند گزینه مناسبی در امر آموزش مجازی باشد و با توجه به شرایط کودک و خانواده ممکن است در مواردی نیز دردسرهای جدیدی ایجاد کند.

شرایط استفاده از سایت‎های آموزشی غیر از شاد

این اپراتور همراه آموزش مجازی دانشجویان دانشگاهی و مؤسسات آموزشی دیگر را نیز فراموش نکرده و روش‌هایی را نیز برای بهره‌بری آنان از بسته‎های اینترنتی در پلتفرم‌های آموزش آنلاین مخصوص هر دانشگاهی بیان داشته است. این بسته‌ها به آی‌پی سامانۀ آموزش آنلاین که در سیستم آموزشی مؤسسۀ محل تحصیل ثبت شده باشند، تعلق می‌گیرد.

متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به همراه اطلاعات پلتفرم آموزش مجازی خود (نشانی کامل وب‌سایت، آی‌پی عمومی، پورت، پروتکل) در نامه‌ای رسمی به نشانی info@mtnirancell.ir ارسال و یا در فرم موجود در وب‌سایت ایرانسل بارگذاری کرده و برای هماهنگی‌های بعدی، یکی از مسؤولان فنی خود را به ایرانسل معرفی کنند.

آموزش مجازی

با اینهمه، احتمالا در چند روز آینده جرئیات بیشتری از بسته‌های اینترنتی آموزشی اعلام و مشخص می‌شود و قطعا بنا بر تفاسیر و تعاریف گفته شده توسط هریک از این نهادها از اقدامات صورت گرفته خود، انتظار می‌رود این بسته‌های آموزشی، غافلگیری بزرگی برای محصلان در مقاطع مختلف تحصیلی باشد و به خوبی بتواند هزینه‌های غیرقابل کنترل استفاده از برنامه‎های مختلف آموزشی، بارگذاری و بارگیری انواع ویدئو، تصاویر و غیره را تا حد زیادی تقبل و جبران کند.

آموزش مجازی

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار