کد خبر: ۸۹۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 09 September 2020

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا عصر سه شنبه در گلزار شهدای این شهرستان گفت: وظیفه ما طبق پیام مقام معظم رهبری، حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده است تا همه بدانند انقلاب و جمهوری اسلامی به پاس جانفشانی های شهدا پابرجا مانده است.

عباس صابر اظهار کرد: تبعیت از ولایت فقیه و زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب، از سفارش های شهداست و باید رفتار و سلوک معنوی شهیدان برای نسل جوان تبیین شود. 

وی بیان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی با نام شهدا باعث نشر فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس می شود و بازگویی مرام شهدا، زمینه تعالی فکری و روحی جوانان را فراهم می سازد.

فرماندار آستارا گفت: خانواده های شاهد در ترویج فرهنگ ایثار و پاسداری از آرمان های امام راحل مهمترین نقش را ایفا می کنند و پاسداشت خون شهدا و همراهی با خانواده های آنها وظیفه ماست.

شهید نادر حاجی عباسی در سال ۱۳۳۹ در خانواده ای مذهبی در آستارا متولد شد و در ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۵۷ در پاسگاه قنبر محله این شهرستان در درگیری با نیروهای شوروی سابق به شهادت رسید.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۷ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار