تراکتور هم نمی‌رود چون ...
انگار قرار نیست آقای گل فوتبال جهان را دوباره در بازی‌های لیگ برتر کنار خط و با آن شور و حرارت خاص خود ببینیم.
کد خبر: ۸۹۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴ 07 September 2020

به گزارش  تابناک سمنان: سناریو تغییر مربیان در تراکتور مثل هر سال در حال اتفاق افتادن است و این باشگاه با وجود اینکه به قهرمانی در جام حذفی و چهارمی در لیگ برتر دست پیدا کرد، تصمیم دارد یک فرد جدید برای نیمکت خود انتخاب کند و با شرایط تازه‌ای به استقبال مسابقات برود.

 

تراکتوری‌ها که در سال‌های اخیر همواره علاقه‌مند به حضور سرمربیان سرشناس خارجی روی نیمکت خود بودند، پس از ناکامی‌های متعدد با نفرات سرشناسی همچون ساغلام، جان توشاک، ژرژ لیکنز و مصطفی دنیزلی، از اواخر نیم‌فصل اول فصل قبل که در رده نهم جدول قرار داشتند، کارشان را با ساکت الهامی پیش بردند و در نهایت توانستند سهمیه آسیایی بگیرند و قهرمان جام حذفی شوند.

الهامی که پس از کسب نتایج خوب به همراه تراکتور و آوردن این تیم به جمع مدعیان، با پیشنهاد تمدید قرارداد یک‌ساله از سوی این باشگاه مواجه شد و آن را امضاء کرد، پس از قهرمانی در جام حذفی ممکن است در این تیم نماند و سرخ پوشان آذربایجان با مربی جدیدی وارد لیگ بیستم شوند.

 

با وجود اینکه مدیران تراکتور ازجمله میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل این باشگاه تاکید کرده بهدنبال ادامه همکاری با الهامی هستند، اما آنها بدون توجه به این شرایط و بخاطر احتمال محرومیت الهامی بخاطر اتفاقات فینال جام حذفی، سراغ دیگر گزینه‌ها رفته‌اند و می‌خواهند سرمربی دیگری بالای سر تیم خود بیاورند.

 
 

 

فصل قبل هم نام علی دایی برای حضور در تراکتور مطرح شده بود، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد ولی در روزهای اخیر و پس از گذشت یک سال، دوباره نام آقای گل فوتبال جهان برای سرمربیگری در این تیم به میان آمده است.

علی دایی که سابقه سرمربیگری در راه‌آهن، پرسپولیس، نفت تهران، صبای قم و سایپا و همچنین تیم ملی را در کارنامه دارد، در فاصله دو هفته به پایان فصل ۹۸-۹۷ از سرمربیگری نارنجی پوشان برکنار شد و از آن زمان تاکنون هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشته است.

 

تیم‌های مختلفی همچون گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن، صنعت نفت و ... در یک سال اخیر به علی دایی پیشنهاد همکاری داده بودند و حتی مقطعی گفته شد او گزینه پرسپولیس هم هست، اما در نهایت او به‌عنوان سرمربی هیچ یک از این تیم‌ها انتخاب نشد که هر یک دلایل خاص خود را داشت.

مهم‌ترین موضوعی که در یک سال و نیم اخیر عنوان می‌شود، بحث محرومیت علی دایی است و بسیاری از رسانه‌ها و اهالی فوتبال می‌گویند او فعلا اجازه فعالیت در عرصه ورزشی را ندارد و همین موضوع است که موجب شده او با وجود توافق با برخی باشگاه‌ها، در ثانیه آخر قراردادش را امضاء نکند و تیم‌ها بخاطر موانعی که وجود دارد، از این کار امتناع کنند.

 

علی دایی نیز در یکی از مصاحبه‌های خود عنوان کرده بود او پس از رفتن کارلوس کی‌روش، قرار بوده سرمربی تیم ملی شود ولی اجازه کار به او را ندادند که این صحبت نیز به شایعات مطرح شده بیشتر دامن زد.

موضوع دیگری که شاید موجب شده علی دایی هدایت تیمی را در یک سال اخیر برعهده نگیرد، این است که او بخاطر اعتقادات‌اش در این مواقع استخاره می‌گیرد و شاید همین مسئله نیز موجب شده تا شهریار سرمربیگری تیم‌ها را هم نپذیرد.

 

یکی از اصلی‌ترین مسائل که علی دایی با وجود پیشنهاد مالی خوب هدایت تیم‌هایی مثل گل‌گهر را برعهده نگرفته، این است که شرایط کاری‌اش اجازه خروج از تهران را نمی‌دهد و او باید به تیمی که فقط در تهران تمرین می‌کند، برود و حضورش در تمام تیم‌هایی که هدایت آن را برعهده داشته، این موضوع را نشان می‌دهد؛ حتی صبا که بازی‌هایش در قم، اما تمرینات‌اش در تهران بود.

اما مهم‌ترین موضوعی که جدیدا دایی را در انتخاب تیم جدیدش با تردید مواجه می‌کند، این است که حضور در عرصه مربیگری به تجارت جدیدش در حوزه فولاد ضربه نزند چراکه کسب و کارش رشد خوبی داشته و به موفقیت‌هایی در این شغل رسیده است.

 

با وجود تمام این تردیدها و موانعی که وجود دارد، اما همه می‌دانند که علی دایی عاشق فوتبال است و دوست دارد در کنار تمام تجارت‌های خود که به موفقیت هم رسیده، کار مربیگری را هم دنبال کند و از زمین چمن دور نباشد و بعید نیست اگر او با پیشنهاد خوب یک تیم تهرانی مواجه شود، به آن پاسخ مثبت بدهد.

با تمام این تفاسیر می‌توان گفت که با وجود پیشنهاد جدی تراکتوری‌ها، علی دایی حتی اگر تمایل هم داشته باشد، نمی‌تواند کار و زندگی‌اش را که تماما در پایتخت است، به شمال غرب کشور ببرد و از آنجا امور فوتبالی و تجارت‌اش را دنبال کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار