کد خبر: ۸۹۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 03 September 2020

نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نخستین سفر و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی و پیگیری تکمیل زیرساخت های شهرهای محروم از سوی وی تاکید کردند: رئیس قوه مقننه در این سفر، از توجه به خوزستان در لایحه بودجه سال آینده و برنامه‌ هفتم توسعه به طور ویژه خبر داد تا مشکلات این استان تا حدود زیادی برطرف شود.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی مجلس شورای اسلامی، محمد باقر قالیباف سه شنبه از طریق فرودگاه آیت الله جمی آبادان وارد استان خوزستان شد و در 2 روز از بازدیدهای میدانی خود، از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، بهبهان، رامهرمز، رامشیر، ایذه، شادگان، مسجدسلیمان و بندر ماهشهر دیدن کرد.
وی در این بازدیدها با مشکلات و کمبودهای این شهرستان آشنا شده و با مردم مناطق مختلف این شهرستان‌ها گفت و گو چهره به چهره داشت.
درخواست شادگانی‌ها از رئیس‌مجلس برای تأمین آب
مجید ناصری نژاد در تشریح نظارت میدانی رئیس مجلس از شهرهای مختلف استان خوزستان و شهرستان شادگان، گفت: قالیباف در جریان حضور در این شهرستان از موزه تاریخ طبیعی، تالاب بین‌المللی، نخلستان، کارخانه فولادسازی و روستای صراخیه بخش خنافره شادگان بازدید کرد.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت این بازدید میدانی معتقد است دیدن مشکلات مردم از نزدیک می‌تواند به حل سریع آن‌ها کمک کند.
وی تامین آب شرب و کشاورزی را از مهمترین خواسته‌های مردم شهرستان شادگان عنوان کرد و افزود: رئیس مجلس، رسیدگی و حل مشکلات مردم شادگان به ویژه معیشت آن‌ها را از اولویت‌های مجلس یازدهم دانست، همچنین از توجه ویژه به خوزستان در لایحه بودجه سال آینده و برنامه‌ هفتم توسعه به طور ویژه خبر داد تا مشکلات این استان تا حدود زیادی رفع شود.
به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مردم این منطقه مشکلات خود را در زمینه‌های کشاورزی، آبیاری نخیلات، بیکاری و آب آشامیدنی با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.
آشنایی با محرومیت‌ها و شناسایی ظرفیت‌های توسعه‌ای
سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز، در خصوص نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان و شهرستان آبادان، گفت: شناسایی محرومیت‌ها و ظرفیت‌های توسعه‌ای و اشتغالزایی جدید از اهداف نظارت میدانی رئیس مجلس از حوزه انتخابیه آبادان است.
وی با اشاره به اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی از اسکله ثامن‌الائمه(ع) آبادان بازدید میدانی کرد، گفت: متاسفانه اسکله صیادی ثامن‌الائمه (ع) شهرستان آبادان بعد از گذشت 10 سال تا کنون به بهره‌برداری نرسیده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازید قالیباف از دژ مرزی اروند، ادامه داد: دژ مرزی اروند رود به طول 110 کیلومتر از خرمشهر آغاز و تا اروندکنار ادامه دارد، این دژ در زمان جنگ به عنوان یک خاکریز دفاعی احداث شد اما با گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی کماکان پابرجا است.
محفوظی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی به دژ مرزی اروندرود نیاز مبرم وجود داشت اما در حال حاضر با از بین رفتن رژیم بعثی در کشور عراق به این دژ مرزی نیاز نداریم، گفت: در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از دژ مرزی اروندرود کارشناسان اعلام کردند دژ مرزی اروندرود منجر به بروز مشکلاتی برای مردم می‌شود و یکی از معضلات توسعه شهرستان آبادان وجود این دژ مرزی است.
وی با اشاره به اینکه قالیباف در ادامه نظارت میدانی از استان خوزستان از مناطق کمتر توسعه یافته ذوالفقاری و الوانیه شهرستان آبادان بازدید کرد، افزود: تصفیه خانه شهید کشتکار آبادان مقصد بعدی بازید رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان آبادان بود، این تصفیه خانه تامین کننده آب 27 روستای بخش مرکزی شهرستان آبادان است اما درحال‌حاضر تعطیل و آب غیر تصفیه شده تحویل مردم می‌دهد و تنها کلر زنی می‌کند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقرر شده است تصفیه خانه شهید کشتکار به بهره‌برداری برسد و آب سالم در اختیار مصرف‌کنندگان و روستاییان بخش مرکزی شهرستان آبادان قرار دهد.
جلب اعتماد مردم به نظام؛ حداقل دستاورد نظارت میدانی قالیباف
قاسم ساعدی نیز نظارت میدانی رئیس مجلس بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان را فرصتی برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم این استان دانست و گفت: قالیباف از زمان جنگ با خوزستان آشنایی دارد چراکه در  آن زمان در کسوت یک بسیجی جان بر کف و فرمانده جنگ به این سرزمین خدمت کرده و اکنون به‌عنوان خادم مردم به این استان سفر می‌کند لذا باید گفت؛ سردار به دیار خودش آمده است.
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، معتقد است کاهش محرومیت‌های مناطق محروم، دلگرمی مردم و جلب اعتماد آن‌ها به نظام جمهوری اسلامی ایران، حداقل دستاوردهای نظارت میدانی رئیس مجلس بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان خواهد بود.  
وی از تشکیل کارگروهی ازسوی رئیس مجلس به منظور شناسایی مشکلات استان خوزستان خبر داد و گفت: این کارگروه با هدف اولویت‌بندی محرومیت‌های شهرستان‌ها، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و رفع چالش‌های زیرساختی تشکیل شده است.
ساعدی روحیه جهادی، تعهد به مردم خوزستان و تلاش مشهود رئیس مجلس برای رفع محرومیت‌ها را ازجمله ویژگی‌های کارنامه کاری رئیس قوه مقننه توصیف کرد و ادامه داد: امید است پس از نظارت میدانی رئیس مجلس بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان، طرح‌های نیمه تمام به بهره‌برداری برسند، همچنین با ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های شهرهای محروم، مردم خوزستان به حق‌شان برسند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که معتقد است رئیس مجلس عزم و اراده قوی برای حل مشکلات خوزستان دارد، بیان کرد: بازدیدهای نظارتی قالیباف می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار تصمیم‌سازان مجلس در جهت رسیدگی به مطالبات مردم قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار