عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به سرگذشت عمر سعد در واقعه عاشورا گفت: امروز هم امکان گمراهی و ریزش وجود دارد بنابراین باید همواره همدیگر را از خطر لغزش و لرزش ترساند.
کد خبر: ۸۹۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 02 September 2020

به گزارش تابناک قم، شامگاه سه شنبه آیت الله ابوالقاسم علیدوست، در جلسه سخنرانی با عنوان «عاشورا: اهداف، پیامدها و درس ها» با اشاره به اینکه در حادثه عاشورا با ریزش‌هایی مواجه هستیم از جمله عمر بن سعد گفت: عمر سعد امام حسین (ع) را کامل می‌شناخت اما به دلیل حرص و طمع و تحریک پسرش تن به خواسته ابن زیاد داد و فرمانده میدان کربلا شد و آن واقعه را رقم زد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام حسین (ع) سعی داشت عمر سعد را نجات دهد گفت: امام حسین (ع) می‌خواستند مثل زهیر، عمر سعد را هم نجات دهند و شاید اتمام حجت کنند حتی امام به او پیشنهاد زمین و ملک در مدینه را داد اما عمر سعد نپذیرفت.

وی افزود: وقتی امام از نجات عمر سعد ناامید شد او را نفرین کرد که هیچ وقت گندم ری را نمی‌توانی بخوری که عمر سعد هیچ وقت به فرمانداری ری نرسید.

آیت الله علیدوست با اشاره به اینکه بعد از حادثه عاشورا همه کسانی که در این واقعه نقش داشتند به نوعی می‌خواستند از بار مسئولیت شانه خالی کنند افزود: افرادی که طمع دنیا را دارند امکان ریزش دارند و این ریزش‌ها برای گذشتگان نیست و فقط یک ماجرای تاریخی نیست.

وی افزود: امروز هم امکان گمراهی و ریزش وجود دارد بنابراین باید همواره همدیگر را از خطر لغزش و لرزش ترساند و البته راه هدایت را هم مطرح نمود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار