اوج عزاداری حسین (ع) فرا رسید؛
مردم متدین و خداجوی استان سمنان نماز ظهر عاشورای حسینی را در ۱۲ نقطه محوری و صد‌ها روستا در حالی اقامه کردند که نکات ایمنی و بهداشتی به خوبی رعایت شد.
کد خبر: ۸۹۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 30 August 2020

نماز ظهر عاشورا در استان سمنان برگزار شد

به گزارش تابناک سمنان: نماز ظهر عاشورا در سراسر استان سمنان و همزمان با دیگر نقاط کشور و حتی جهان با حضور باشکوه مردم متدین استان سمنان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی شامل استفاده مداوم از ماسک برگزار شد.

از سمنان خبر می‌رسد این نماز با شکوه ظهر عاشورا با حضور صدها عاشق دلداده در میدان امام حسین (ع) برگزار شد و مردمی از ساعتی قبل با حضور در این مکان، ظهر عاشورای حسینی را گرامی داشتند عزاداران حسینی در قالب هیئت‌های عزاداری با حضور در میدان امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.

نماز ظهر عاشورا از ساعت ۱۱ الی ۱۳ با حضور مردم متدین و عزادار سمنان با شکوه خاصی برگزار شد و مردم تمام مسائل بهداشتی را لحاظ کردند تا مطرح کنندگان دوگانه سلامت تعزیت بیش از هر زمان به شعور و شور حسینی مردم قومس معترف شوند.

شاهرودی‌ها نیز از ساعت ۱۱ در ساعت گل نزدیک میدان امام خمینی (ره) نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند. مردمی متدین و ولایی که این بار هم نشان دادند شور حسینی را قدر شناسانه، درک می‌کنند. مردمی که از ساعت ۱۰ و حتی قبل از آن در میدان حضور داشتند.

ندای غریبم یا حسین (ع)، مظلومم یا حسین (ع) از نهاد مردم برخاسته و بر جان انسان آزاده خوش می‌نشیند. آن هم امروز در نماز ظهر عاشورا آن هم با حضور دلدادگان عاشق مهد سه هزار شهید دفاع مقدس… مردمی که در مهدی شهر از ساعتی قبل گرد هم آمده‌اند و مراسم نماز ظهر عاشورا را در خیابان صاحب‌الزمان (عج) اقامه کردند آن هم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی.

دامغانی‌ها اما امروز را سنگ تمام گذاشته‌اند عزای امام حسین (عج) و یاران باوفایش امروز در این شهرستان متدین و ولایی، به اوج رسیده است نماز ظهر عاشورا از ساعت ۱۱ در حسینیه ابوالفضل (ع) این شهرستان با حضور پرشور مردم اقامه شده است همچنین پارک دانشجو و انتهای بلوار جنوبی نیز میزبان خیل عاشقان در نماز ظهر عاشورا بوده است. نمازی که به اخلاصش مشهور است اخلاصی به بلندای اوج آسمان ظهر عاشورا...

سرخه‌ای‌ها که روز گذشته تا نماز مغرب و عشا، مراسمی باشکوه را در گلزار شهدا داشتند امروز نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۳ نماز ظهر عاشورا را برگزار کردند آن هم نمازی که شور و شعور حسینی را در این شهرستان متدین و شهید پرور به اوج رسانده است هیئت‌های عزاداری این شهرستان پیش از نماز ظهر، نسبت به عزاداری روز عاشورا مبادرت ورزیدند نمازی به زیبایی نور، به زیبایی آسمان.

مردم ایوان کی با شوری زیبا نماز ظهر عاشورا را در محوطه امامزاده عاقب برگزار کردند گرمساری‌ها نیز نمازشان را در میدان امام خمینی (ره) اقامه کردند تا ظهر عاشورا را به نوبه خود گرامی بدارند آن هم با حضور هیئت‌های عزاداری با سینه زنی در رثای سید الشهدا (ع).

در شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان نیز نماز ظهر عاشورا در دو نقطه به صورت محوری برگزار شد نخست میدان عاشورای میامی و دوم مسجد جامع نردین که میزبان خیل عاشقان اهل بیت (ع) بود. اهل بیتی که امروز داغدار است داغدار حسین (ع) و یارانش...

ظهر عاشورا نیز گذشت و مردم داغدار استان سمنان یکبار دیگر نشان دادند که با محدودیت‌های بهداشتی درباره کرونا و بدون آن هرگز عشق به حسین (ع) را فراموش نمی‌کنند عشقی که طوطیای چشم همه ما است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار