با رعایت پروتکل بهداشتی؛
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: نماز ظهر عاشورا در ۱۲ نقطه استان با حضور مردم متدین و ولایتمدار استان و با لحاظ کردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری مناسب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 28 August 2020

نماز ظهر عاشورا در سمنان اقامه می‌شود- اخبار استانها تسنیم - Tasnim

حجت‌الاسلام علی شکری ظهر جمعه در حاشیه بازدید از هیئات مذهبی سمنان در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا همزمان با دیگر نقاط کشور در ۱۲ نقطه استان سمنان، تاکید کرد: این نماز با حضور مردم متدین و عزادار استان در مراکز شهرها و شهرستان‌های استان با لحاظ کردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در سمنان به میزبانی میدان امام حسین (ع) از ساعت ۱۲ الی ۱۳ برگزار می‌شود، بیان کرد: آئین مشابهی در شهرستان مهدی‌شهر به میزبانی خیابان صاحب‌الزمان (عج)  و از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در روز عاشورا برگزار می‌شود و همچنان مراسم مشابهی نیز در روز تاسوعای حسینی در این شهرستان از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در همان مکان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی شکری با بیان اینکه در دو نقطه استان سمنان آئین عزاداری محوری در روز تاسوعا برگزار می‌شود، بیان کرد: مجموعاً ۱۴ نقطه استان شاهد برگزاری آئین معنوی در ظهر روز تاسوعا و عاشورای حسینی خواهند بود.

شکری با بیان اینکه شاهرودی‌ها نیز نماز ظهر عاشورا را از ساعت ۱۲ الی ۱۳ به میزبانی ساعت گل برگزار خواهند کرد، بیان کرد: مراسم مشابهی از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در میدان عاشورای شهر میامی برگزار می‌شود و همچنان این مراسم معنوی در روستای نردین نیز از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در مقابل مسجد جامع برگزار خواهد شد.

وی افزود: نماز ظهر عاشورا در گرمسار هم از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با حضور مردم در میدان امام خمینی (ره)، در آرادان از ساعت ۱۲ الی ۱۳ در میدان امام خمینی (ره) و در ایوان کی در محوطه امام زاده عاقب از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با حضور مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در سه نقطه دامغان برگزار خواهد شد، تاکید کرد: این آئین معنوی از ساعت ۱۲ الی ۱۳ به میزبانی پارک دانشجو، انتهای بلوار جنوبی و حسینیه ابوالفضل (ع) برگزار خواهد شد و همچنین در روز تاسوعای حسینی نیز آئینی مشابه در همین مکان‌ها و در همان زمان‌ها برگزار خواهد شد.

شکری با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در سرخه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ به میزبانی میدان ولی عصر (عج) برگزار می‌شود، ابراز داشت: آئین ویژه روز تاسوعای حسینی نیز در این شهرستان از ساعت ۱۶ الی ۱۹ به میزبانی گلزار شهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: همراه داشتن وسایل شخصی مانند چادر نماز، مهر، تسبیح، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مدام و مستمر از ماسک تا انتهای مراسم، عدم پذیرایی از نمازگزاران و… در زمره الزامات مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح استان سمنان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار