معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آموزش داروسازان باید بروز و تکمیل تر از گذشته انجام شود چراکه داروسازان می‌توانند به عنوان مشاوران پزشکان در حیطه دارویی مشغول به کار باشند.
کد خبر: ۸۹۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷ 27 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان در جلسه روز داروساز افزود: ایران اسلامی در داروسازی پیشرفت های زیادی بعد از انقلاب به دست آورده است.
وی یادآورشد: داروسازان همانند سایر گروه های درمانی، در شکوفایی دستاوردهای انقلاب نقش موثری داشتند.
وی اظهار داشت: وضعیت داروسازان در ایران در مقایسه با قبل از انقلاب تفاوت فاحشی دارد که از آن جمله می توان به رسیدن به استقلال و خودکفایی در تولید بسیاری از داروها و صادر کردن آن به کشورهای دیگر و ایجاد نظام نوین دارویی و طرح ژنریک دارویی، تاسیس دانشکده‌های داروسازی، تشکیل سازمان غذا و دارو از مهمترین دستاوردها در حوزه داروسازی اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه نباید به عنوان یک فروشنده به داروسازان نگاه شود، افزود: باید یک تغییر نگرش کلی در کشور در زمینه داروسازی رخ دهد و داروسازی بالینی همانند سایر دیگر کشورها جدی گرفته شده تا ارزشگذاری خدمات دارویی انجام شود.
وی به بیان برخی از مشکلات داروسازان پرداخت و گفت: امید می رود مطالعات صورت گرفته در زمینه این قشر زحمتکش محقق شود و دیوان اداری و مالیات لطف بیشتری در باره این قشر زحمتکش اعمال کنند، چراکه داروسازان به خصوص در این دوران حساس همانند سایر اقشار پزشکی و پیراپزشکی زحمات و فداکاری‌های زیادی می کشند که بر کسی پوشیده نیست، بلکه تأثرات زیادی هم در درمان و کنترل بیماری ها به خصوص مهار کرونا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار