رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۳۶ واحد تولید کننده لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در ایلام فعال و در این شرایط کرونایی لوازم مورد نیاز استان را تولید می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 26 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا محمد رحیمی اظهار داشت: این واحدها با ظرفیت تولید روزانه ۱۷۲ هزار عدد ماسک، ۳۰۰ دست لباس حفاظتی و گان، ۱۰ هزار جفت دستکش و ۲۰ هزار عدد پد الکلی در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت صنایع و صنوف تولیدی در تامین محصولات بهداشتی به راه اندازی و رفع موانع تولید کارخانه الکل و مواد ضدعفونی کننده در شهرستان بدره اشاره کرد و افزود: این واحد با ظرفیت تولید روزانه پنج هزار لیتر الکل مورد نیاز استان را تامین می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: طبق آمار ارسالی به این سازمان توسط انجمن داروسازان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید و توزیع شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای فصل پاییز و تولید ماسک در استان گفت: در کل کشور کمبود پارچه تولید ماسک وجود دارد چراکه فقط دو واحد تولیدی در سطح کشور و در استان های یزد و همدان تامین کننده پارچه واحدهای تولیدی ماسک در کشور هستند.

محمد رحیمی در خصوص تامین پارچه مورد نیاز و استاندارد بودن تولید ماسک در استان نیز افزود: واحدهای صنفی تولید کننده از طریق بسیج اصناف در سامانه ای ثبت شده و جهت تهیه مواد اولیه(پارچه‌مخصوص) به شرکت بافتینه در استان همدان معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول ۵۸۰ هزار متر مربع پارچه برای تولید تعداد ۹۰۰ هزار ماسک تهیه شد که با همکاری بسیج اصناف استان پیگیری های لازم برای تامین ۲ و نیم میلیون مترمربع پارچه مخصوص انجام شده و مشکل خاصی در خصوص تامین‌ماسک در استان نخواهیم داشت./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار