با نرخ نجومی ارز، از پیشنهادهای پایین تیم‌های گمنام هم نمی‌گذرند
دستمزد یورویی و دلاری در کنار علاقه به زندگی در اروپا باعث شده ایجنت‌ها با درخواست بازیکنان ایرانی برای انتقال مستقیم از تیم‌های متوسط یا حتی خوب ایرانی به لیگ‌های درجه دو و سه اروپا مواجه شوند
کد خبر: ۸۹۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 25 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: نرخ بالای ارز و کاهش ارزش پول ملی باعث شده است، بسیاری از بازیکنانی که در لیگ نوزدهم فوتبال ایران درخشیده‌اند، به ترانسفر به تیم‌های اروپایی یا عربی به هر قیمتی فکر کنند، چون با کمترین دستمزد‌ها هم باز دریافتی بیشتری از لیگ بحران زده ایران خواهند داشت!

به گزارش  تا چند سال پیش، مرسوم بود که ستاره‌های لیگ برتر ایران تمام تلاششان را معطوف به جلب نظر پرسپولیس و استقلال یا در نهایت سپاهان کنند تا در کنار امضای قرارداد‌های بزرگتر و دریافت ارقام بالاتر، شانس حضور در تیم ملی، بازی در لیگ قهرمانان و در نهایت انتقال به تیم‌های اروپایی و عربی را برای خود افزایش دهند.

اما حالا اغلب ایجنت‌ها با درخواست بازیکنان برای انتقال مستقیم از تیم‌های متوسط یا حتی خوب ایرانی به لیگ‌های درجه دو و سه اروپا مواجه هستند.

موج کوچ ستاره‌های لیگ ایران به لیگ‌های درجه ۳ اروپا / عطش زندگی در اروپا و دریافت دستمزد یورویی میان فوتبالیست‌های داخلی

حتی برخی ستاره‌های پرسپولیس و استقلال هم حاضرند با پیشنهاد‌های معمولی، یکی دو فصل را در کشور‌هایی مانند بلژیک، دانمارک، نروژ، سوئد، یونان، پرتغال، روسیه، ترکیه و... بگذرانند. آن‌ها دریافتی مطمئن ارزی را به کلنجار با تیم‌های بی پول ایرانی ترجیح می‌دهند.

در این میان، حتی لیگی مثل جمهوری آذربایجان هم مقصد برخی بازیکنان ایرانی شده است که به هیچ عنوان مسابقاتش سطح کیفی مناسبی ندارد؛ اما وسوسه زندگی در بیرون ایران و دریافت حقوق دلاری و یورویی، باعث ایجاد موج تازه‌ای از مهاجرت ورزشی در فوتبال کشور شده است.

البته خروج این دسته از بازیکنانی که اغلب کیفیت متوسطی دارند و تنها یکی دو فصل در بورس قرار گرفته‌اند، می‌تواند ضمن ورود ارز به کشور موجب باز شدن جا برای نمایش ستاره‌های جوانتر به خصوص در تیم‌های شهرستانی شود، اما تا حدی نیز خواسته یا ناخواسته افت کیفی بازی‌های لیگ را به همراه خواهد داشت.

به نظر می‌رسد، در نقل‌وانتقالات امسال بر خلاف سال‌های گذشته ـ که استقلال و پرسپولیس و سپاهان و البته تراکتور تاثیرگذار بودند ـ حالا پیشنهاد‌های اروپایی دلال‌ها به بازیکنان تعیین‌کننده باشد و این فصل جابجایی‌ها کمی تفاوت داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود امسال بر خلاف سال‌های گذشته، شاهد کوچ تعداد زیادی از فوتبالیست‌های مطرح ایرانی به لیگ‌های خارجی باشیم. با بالا رفتن قیمت ارز، به نظر می‌رسد بازیکنان ترجیح می‌دهند به خارج از کشور بروند تا قرارداد‌هایی بر مبنای یورو و دلار ببندند و حتی برخی از آن‌ها از پیشنهاد باشگاه‌هایی، چون سومقاییت جمهوری آذربایجان هم نمی‌گذرند.

از طرفی در یکی، دو سال اخیر، برخی بازیکنان ایرانی که در اروپا درخشش چشمگیری داشتند، باعث شده‌اند تعداد مشتریان بازیکنان ایرانی نسبت به گذشته با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شود. بازیکنانی از جمله رضا اسدی، وحید امیری، فرشید اسماعیلی، شهریار مغانلو، پیام نیازمند، محمدرضا خانزاده، مهدی شیری، علی علیپور، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، سروش رفیعی، محمد محبی، مهدی قایدی، علی کریمی و... از جمله بازیکنان مطرحی هستند که مورد توجه تیم‌های خارجی و لیگ‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

از مقاصد احتمالی این بازیکنان می‌توان به لیگ‌هایی چون پرتغال، هلند، فرانسه، ترکیه، قطر، بلژیک، هلند، دانمارک و... اشاره کرد؛ تیم‌هایی که خواهان خرید بازیکنان ایرانی هستند و به نظر می‌رسد باید شاهد رفتن تعداد زیادی از ستاره‌های لیگ نوزدهم از ایران باشیم.

تیم‌ها هم از حالا باید به فکر جایگزین کردن بازیکنان جداشده خود باشند؛ آن هم در شرایطی که جذب بازیکنان خارجی ممنوع شده است. در این میان نیز مربیانی که بتوانند با بازیکنان جوان کار کرده و استعداد‌های ناب را پرورش دهند، قطعا موفق‌تر خواهند بود و نسل قدیمی مربیان کم‌کم کنار خواهند رفت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار