کد خبر: ۸۹۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 23 August 2020

 

 

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از اعلام وزارت خارجه پاکستان مبنی بر اجرای کامل قطعنامه 2255 شورای امنیت سازمان ملل علیه طالبان، رسانه‌های افغانستان فهرست 105 نفری از اعضای تحریم شده این گروه را منتشر کردند.

این قطعنامه شورای امنیت که سال 2015 صادر شده درباره بلوکه کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر و تحریم‌های تسلیحاتی بر افراد، گروه‌ها، شرکت‌ها و اشخاص مرتبط با طالبان است.

«عتیق‌الله امرخیل»، کارشناس امور نظامی درباره این اقدام اسلام‌آباد در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی به «صبح کابل» گفت: تاکنون همه‌ کارهای پاکستان برای صلح افغانستان، نمایشی و در حدحرف بوده است؛ این اقدام پاکستان نیز به نیت این است که بتواند در برابرش از آمریکا امتیاز بگیرد.

براساس فهرست منتشر شده «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان و برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده این گروه با دولت افغانستان نیز در فهرست تحریم‌های پاکستان قرار دارند.

گزارش می‌افزاید که «سراج‌الدین حقانی» سرکرده شبکه‌ حقانی، «احمد‌جان آخندزاده» برادرزن «ملا محمد عمر» و عبدالله آخند، معاون ملا محمدعمر بنیانگذار و رهبر سابق طالبان، «عبدالله آخند» معاون ملا محمدعمر نیز حضور دارند.

وزارت خارجه پاکستان در حالی از اجرای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه طالبان افغانستان خبر می‌دهد که مقامات اسلام‌آباد در آستانه دیدار با نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی ( FATF ) قرار دارد و اقدامات پاکستان در رابطه با مبارزه با جرایم ارزیابی خواهد شد.

کارشناسان بر این باورند که اسلام‌آباد با این اقدام تلاش می‌کند تا از فهرست خاکستری شورای امنیت سازمان ملل خارج شود.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز در واکنش به تحریم‌های پاکستان تصریح کرده بود که این اقدام مانع روند صلح خواهد شد.

این گروه در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی قرار دارد و چنین اقدام پاکستان طبعاً می‌تواند مانع روند صلح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار