به بهانه روز پزشک
در کنار این حجم از خوبی و خصایل نیک که در جماعت طبیبان وجود دارد شاهدیم عده ای از خدا بی خبر که در حقیقت کاسبان و تاجرانی در لباس مقدس پزشکی هستند ، شرافت طبابت را به تجارت جان انسانها می فروشند و موجبات بد گمانی ها به آنان که خالصانه برای نجات جان مردم کار می کنند ، می شوند.
کد خبر: ۸۹۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 22 August 2020

به گزارش تابناک مازندران، تولد بوعلی سینا دانشمند و طبیب نامدار ایرانی بهانه ای شده تا روزی به نام پزشک شود و به این مناسبت از آنها که در جامعه پزشکی مدافع سلامت مردمند قدردانی بعمل آید.
بر اساس این گزارش، در آغاز این نگارش از تلاش های پزشکان بزرگوار که در طریق سلامت مردم سعی و کشش دارند سپاسگزارم و برای آنها و خانواده هایشان تندرستی و عاقبت بخیری مسئلت دارم.
عرصه پزشکی در کل دنیا همیشه مورد توجه بشریت بوده و کسی از اَبنای بشر را نمی توان یافت که مسیری به این جماعت نداشته باشد.
پزشکان وقتی قسم پزشکی را بر زبان جاری می سازند رسما می پذیرند که جان مردم را در دست گرفته اند و در مقابل سلامتی و زندگی یکایک مردم جامعه مسئولند و باید دقت خود را بالا ببرند که کوچکترین خطای پزشکی می تواند جانهایی را به خطر انداخته و نابود سازد و دقت آنها و تلاششان هم می تواند هستی و حیات را به انسان ها بازگرداند.
پزشکان ما در عرصه های مختلف ثابت کرده اند که انسانیت بدون حضور متعهدانه آنها نمی تواند از خطرات رها شود.
اکثریت متعهد جامعه پزشکی در طول سال های پر از حماسه دفاع مقدس خدماتی ارایه نمودند که برای ابد در تاریخ به درخشندگی و افتخار ثبت گردد.
حضور پزشکان ما در جمع مدافعین حرم نیز از نکات قابل تاملی است که کمتر بدان پرداخته شده است تا امروز که در صف مقدم جبهه دفاع از سلامت جامعه حضور پزشکان و همکاران آنها در گروههای پرستاری ، مامایی و دارویی و مقابله با ویروس نامرئی کرونا بیشترین نقش را داشته است.
متاسفانه در کنار این حجم از خوبی و خصایل نیک که در جماعت طبیبان وجود دارد شاهدیم عده ای از خدا بی خبر که در حقیقت کاسبان و تاجرانی در لباس مقدس پزشکی هستند ، شرافت طبابت را به تجارت جان انسانها می فروشند و موجبات بد گمانی ها به آنان که خالصانه برای نجات جان مردم کار می کنند ، می شوند.
به یقین آنان که پزشکی را انتخاب می کنند نیت و هدفشان کاسبی و تجارت نیست بلکه احیاگرند و از اینکه باعث جان بخشی و زندگی به افراد می شوند نزد وجدان خویش و مهم تر در محضر امام معصوم و پیشگاه رب العالمین اظهار رضایت دارند.
باید دولت و مجلس همت کنند و مراکز و امکانات تخصصی و فوق تخصصی درمانی و دارویی را در کشور گسترش دهند تا اطباء عزیز نیز بتوانند آنگونه که شایسته مردم است خدماتشان را ارایه کنند.
کمبودهای پزشکی و دارویی کشور باید برطرف شود و همه این اقدامات موجب خواهد شد تا اندک نفراتی هم که به این شغل تاجرانه و کاسب کارانه می نگرند از گردونه خارج شوند.
امروز که مقابله با کرونا در دنیا از مهم ترین مباحث است ، ارزش کار و کوشش احیاگرانه پزشکان بیش از هر زمان دیگری نمود یافته است.
با تقدیر از همه این عزیزان در تمام رشته ها و همکارانشان از جمله پرستاران ، ماماها ، داروسازان ، محققان دارو و درمان و کادر مرتبط بخصوص پرسنل خدماتی مراکز درمانی و آرزوی صحت و سلامتی برای این عزیزان ، صلوات و درود می فرستیم به ارواح شهیدان جامعه پزشکی و کسانی که در راه دفاع از سلامت جامعه جان به جان آفرین تسلیم نمودند و آرزو می کنیم تا ارواح مطهرشان هم نشین اباعبدالله امام حسین (ع) باشند.ان شاء الله
محمد علی روشن

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار