رئیس کمیته امداد کشور بیان کرد:
به گزارش تابناک سمنان: مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور بابیان اینکه سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ اشتغال ایجاد شد، گفت: دولت برای سال ۹۹ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال منظور کرد.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 19 August 2020

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به سمنان سفر می کند + جزئیات برنامه‌ها  - خبرگزاری حوزه

رئیس کمیته امداد کشور بعدازظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی طرح شتابا (شبکه توانمندی ایتام در بورس ایران) به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه کمیته امداد نسبت به دو قشر سالمندان و بیماران صعب‌العلاج وظیفه خدمت گذاری به آن‌ها را عهده‌دار است، ابراز داشت: جامعه هدف دو میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار است که در مجموع چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر قائله کمیته امداد هستند.

وی بابیان اینکه در ماده ۸۳ برنامه پنج ساله ششم تصریح‌شده که سالانه ۱۰۰ هزار اشتغال باید کمیته امداد و بهزیستی ایجاد کنند، ابراز داشت: از این تعداد ۷۰ هزار به کمیته امداد و ۱۰۰ هزار مابقی به سازمان بهزیستی مربوط می‌شود.

مرتضی بختیاری ضمن بیان اینکه ۸۱ هزار خانوار را بیماران صعب‌العلاجی را تشکیل می‌دهند که کمیته امداد وظیفه تیمارداری آن‌ها را عهده‌دار است، افزود: به غیرازاین دو قشر کمیته امداد می‌بایست بقیه افراد تحت پوش خود را توانمندسازی کند.

بختیاری بابیان اینکه سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ اشتغال ایجاد شد که اگر کرونا نبود به ۲۰۰ هزار می‌رسید، در ادامه تصریح کرد: سال ۹۶ کمیته امداد ۱۷۰ هزار اشتغال ایجاد کرد که برای سال ۹۷ به ۱۴۸ هزار نفر رسید به نحوی که در شورای اشتغال کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور رسماً اعلام شد یک سوم اشتغال کشور را کمیته امداد ایجاد کرده است.

وی بابیان اینکه دولت برای سال جاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه گذاشت، افزود: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی مجلس و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر از اشتغال روستایی به این بخش اضافه شد تا این اقدامات بتواند به توانمندسازی جامعه هدف کمک کند.

رئیس کمیته امداد کشور بابیان اینکه از سال ۷۴ تا پایان سال ۹۷ هفتصد هزار خانوار به خاطر خودکفایی از چرخه کمیته امداد خارج شدند، ابراز داشت: اگر قرار بود این تعداد مستمری‌بگیرند دولت می‌بایست سه هزار میلیارد تومان دولت مستمری می‌داد که این خود به‌نوعی کمک به بیت المال شد از سویی این مددجویان با خوش حسابی نیز ۹۰ درصد اقساط تسهیلات اشتغال خود را پرداخت کردند.

بختیاری بابیان اینکه باید به سمت استارت آپ‌ها پیش رفت چراکه ۲.۵ درصد اشتغال در این حوزه است که می‌بایست به چهار درصد برسد، تصریح کرد: طبق فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب توانمندی و ایجاد درامد با ثبات با رعایت تکریم و حرمت‌گذاری در صدر کمیته امداد باید باشد که یکی از راه‌های تحقق آن طرح شتابا است.

وی ضمن بیان اینکه طرح شتابا می‌تواند به الگویی برای کشور بدل شود، افزود: باید نگاه‌ها تحولی باشد لذا اگر استارتاپ‌ها را پای‌کار نیاریم عقب خواهیم افتاد امروز شش هزار دانش‌آموز و دانشجو نخبه تحت پوشش در کشور وجود دارد که طرح شتابا می‌تواند به این افراد در راستای مأموریت اصلی کمیته امداد یعنی توانمندسازی افراد کمک کند.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار