باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تهران به غیر از فوتبال در هر رشته ورزشی که ورود کرده اند تیمشان منحل شده است.
کد خبر: ۸۸۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 18 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: این روز‌ها تب تیم‌داری ۲ تیم پرطرفدار پایتخت یعنی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در رشته‌های مختلف ورزشی بالا رفته است. حتی اخیرا باشگاه استقلال در کشتی صاحب تیم شده است. مسئولان استقلال با جذب نامداران این رشته ورزشی قصد دارند در ورزش ملی ایران تیم‌داری کنند. مدیران این باشگاه در مصاحبه‌های خود از ورود به رشته‌های ورزشی دیگر هم خبر داده اند.

از آنجایی که محسن خمارلو مدیر ارتباطات باشگاه استقلال، همزمان به عنوان نایب رئیس فدراسیون کاراته هم فعالیت می‌کند، زمزمه‌های تیم‌داری آبی‌ها در رشته کاراته هم شنیده می‌شود. به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس در کنار استقلال به تیم‌داری در ورزش‌های رزمی مانند تکواندو، کاراته و شاید بوکس بی میل نباشد.

این در حالی است که سرخابی‌ها در تیم‌داری در رشته‌های منهای فوتبال چندان موفق نبوده اند و کارنامه آن‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله شطرنج، واترپلو، تنیس، وزنه برداری، دوومیدانی، فوتسال و ... گویای همه چیز است. تجربه نشان داده سرخابی‌ها به هر رشته منهای فوتبالی که ورود کرده اند، آن تیم با بدهی و بعد انحلال مواجه شده است. مثلا بازیکنان تیم واترپلوی پرسپولیس با اتمام مسابقات لیگ هنوز مطالبات اندک مالی خود را از این باشگاه دریافت نکرده اند. بازیکنان این تیم که اکثرا ملی پوش هستند، به صورت سریالی در مصاحبه‌های خود از مدیران این باشگاه درخواست پول می‌کنند، اما باشگاه پرسپولیس هنوز در اندیشه تسویه حساب با گابریل کالدرون و برانکو ایوانکوویچ سرمربیان سابق تیم فوتبال سرخ‌ها است.

پرسپولیسی ها، اما در تکواندو سابقه درخشانی داشتند و این باشگاه به همراه هادی ساعی، بهزاد خداداد و ... توانست عنوان قهرمانی لیگ را در سال ۱۳۸۳ به دست بیاورد. البته از این تیم رویایی حالا هیچ نام و نشانی در تکواندو نیست. حالا سرخ‌ها بعد از گذشت حدود ۱۶ سال نیم نگاهی به حضور در لیگ تکواندو دارند. باشگاه پرسپولیس اخیرا در شطرنج هم ورود کرده که البته باعث اعتراض قهرمانان و بزرگان شطرنج به دلیل پرداخت نکردن مطالبات مالی آن‌ها شده است.

تیم استقلال یکی از برترین تیم‌های فوتسال بود که ستاره‌های بزرگی مانند حیدریان، داداشی، برادران شمسایی، ناصری و … در آن توپ می‌زدند و حتی وحید شمسایی اسطوره و دومین آقای گل ملی فوتسال جهان از این تیم به سری آ ایتالیا ترانسفر شد و در باشگاه لاتزیو بازی کرد. البته دیر رد کردن نام بازیکنان برای حضور در لیگ و حذف شدن از رقابت ها، باعث شد تا بهانه خوبی به دست مدیران وقت باشگاه استقلال بدهد و آن‌ها با انحلال تیم برای همیشه از هزینه در فوتسال دست بردارند.

باشگاه پرسپولیس در کنار استقلال در فوتسال تیم داری کرد، اما شرایط چندان خوبی نداشت و در سال ۱۳۸۴ به لیگ دسته اول سقوط کرد و در نهایت به علت تبانی بازیکنانش با بازیکنان گیتی پسند در سال ۹۱ محمد رویانیان مدیر جنجالی سرخ‌ها ترجیح داد به همین بهانه تیم فوتسال پرسپولیس را منحل کند.

بعد از فوتسال، باشگاه استقلال وارد رشته دوومیدانی شد و باز هم ملی پوشان سرشانس را جذب کرد و از هادی سپهرزاد به عنوان سرمربی این تیم استفاده و حتی عنوان نایب قهرمانی لیگ را هم به کارنامه خود اضافه کرد، اما مدیریت استقلال به دلایلی تصمیم گرفت قید تیم‌داری در این رشته ورزشی را بزند. رقیب استقلالی‌ها که تحمل حضور آبی‌ها در دوومیدانی نداشت، خیلی زود در سال ۱۳۹۱ با احسان حدادی دارنده مدال نقره المپیک لندن قرارداد بسته تا باز هم مسئولان این باشگاه با جذب نامداران این رشته ورزشی توجهات را به پرسپولیس جلب کنند.

محمد رویانیان مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس که با دید بهتر کردن شرایط این باشگاه به جمع سرخ‌ها اضافه شده بود، دست از تیم داری در رشته‌های منهای فوتبال برنداشت و سال ۱۳۹۱ وارد وزنه برداری شد و با بهداد سلیمی قهرمان این رشته ورزشی قرارداد بست البته این تیم هم منحل شد.

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس این روز‌ها بدهی‌های سنگین مالی به سرمربیان و بازیکنان سابق خود دارند. البته مسئولان این ۲ باشگاه برخی اوقات با شکایت به دادگاه عالی ورزش (CAS) به دنبال خریدن وقت بودند تا بدهی‌های خود را تسویه کنند که البته در این مورد هم موفق نبودند و هر ۲ باشگاه در خطر محرومیت احتمالی از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی هستند.

معلوم نیست سودای بازی با اسامی و ورود این ۲ باشگاه مطرح و پرهوادار به ورزش‌های منهای فوتبال با توجه به بدهی‌های سنگین و افزایش تعداد شاکیان و در نهایت احتمال انحلال تیم ها، در ذهن مدیران استقلال و پرسپولیس چه زمانی قرار است فروکش کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار