در نشست ترکیبی شورای سلامت و شورای آموزش و پرورش لنده مطرح شد؛
نشست شورای سلامت با حضور اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده با محوریت کنکور سراسری در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ 15 August 2020

آمادگی شورای آموزش و پرورش و ستاد مقابله با کرونا در برگزاری کنکور/ رقابت بیش از ۸۹۸ دانش آموز لنده ای در آزمون سراسری۹۹

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ فرماندار شهرستان لنده در این نشست گفت؛ در آزمون سراسری پیش رو باید تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا با دقت اجرا شود.

وی افزود؛ این آزمون با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده اجباری از ماسک برگزار شود و محل برگزاری امتحان داوطلبانی که مبتلا به ویروس کرونا هستند جداگانه در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرستان لنده بیان کرد؛ کنکور سراسری با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ادارات باید به گونه‌ای برگزار شود که هم خانواده‌ها و هم داوطلبان هیچ‌گونه دغدغه‌ای در خصوص انتشار ویروس در بین شرکت‌کنندگان نداشته باشند و این رقابت که حاصل سال‌ها تلاش و کوشش دانش آموزان عزیز شهرستان است با آرامش کامل برگزار شود.

موسوی تاکید کرد؛ آموزش و پرورش و همه دست‌اندرکاران و دستگاه‌های خدمت‌دهنده و عضو ستاد مبارزه با ویروس کرونا باید با حساسیت ویژه تمامی تمهیدات و مسائل بهداشتی برگزاری این آزمون را بی‌اندیشند‌.

فرماندار لنده گفت؛ ضدعفونی محل‌های برگزاری آزمون، سیستم سرمایشی، نظم و امنیت مد نظر قرار گیرد که در این راستا لازم است مدیریت شبکه بهداشت و درمان نمایندگان خود را قبل و در هنگام برگزاری آزمون در تمامی محل‌های برگزاری مستقر نماید.

وی همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان، به‌ویژه اداره برق، شهرداری، نیروی انتظامی و استقرار اورژانس در این آزمون تاکید کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده در این نشست ابتدا با تقدیر از دستگاه های مختلف در برگزاری آزمون سال نود و هشت گفت؛ با توجه به شرایط خاص کنکور امسال، انتطار همکاری ویژه از تمامی دستگاه های دولتی شهرستان داریم.

آمادگی شورای آموزش و پرورش و ستاد مقابله با کرونا در برگزاری کنکور/ رقابت بیش از ۸۹۸ دانش آموز لنده ای در آزمون سراسری۹۹
علی جاویدان با اشاره به اعلام آمار داوطلبین کنکور سراسری لنده گفت؛ ۸۹۸ داوطلب در کنکور سراسری امسال شهرستان حصور خواهند داشت.

وی گفت؛ در رشته علوم انسانی ۲۹۲ داوطلب ثبت نام کردند که ۱۵۱ نفر از آنها دختر و ۱۴۱ نفر پسر هستند.

جاویدان آمار داوطلبان رشته علوم تجربی را ۴۶۸ نفر اعلام و گفت؛ از این تعداد ۲۳۴ نفر پسر و ۲۳۴ نفر دختر هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده در ادامه آمار داوطلبان رشته علوم ریاضی را ۴۶ نفر، زبان خارجه را ۵۲ نفر و داوطلبان هنر را ۴۰ نفر اعلام کرد.

دکتر جاویدان تصریح کرد: آزمون کنکور از ۲۹ مرداد به مدت ۴ روز به صورت همزمان در سراسر کشور و با رعایت کلیه پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت و علوم پزشکی برگزارمی شود.

وی افزود؛ محل های انتخابی برای برگزاری کنکور امسال در شهرستان آماده که از امروز نسبت به تجهیز آنان و تمهیدات لازم بهداشتی اقدام میشود.

رئیس اداره آموزش و پرورش لنده خاطرنشان کرد؛ در بحث تامین وسایل حفاظتی برای داوطلبان و عوامل اجرایی انتظار داریم مجموعه بهداشت و درمان و سایر دستگاه های که توان دارند کمک کار ما باشند.

وی گفت؛ از نیروی انتظامی شهرستان هم می خواهیم در برقراری نظم و امنیت به خصوص جلوگیری از تجمع والدین در محل های منتهی به مکان های برگزاری آزمون و جلوگیری از عبور مرور وسائط نقلیه و همچنین کمک برای دریافت و تحویل به موقع سوالات آزمون ها با ما همکاری داشته باشند.

رییس آموزش و پرورش اظهار داشت؛ در جریان برگزاری آزمون تابع تصمیات ستاد کرونا خواهیم بود و انتظار داریم بصورت عملیاتی دستگاه های دیگر شهرستان به خصوص نیروی انتظامی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، اداره برق در ایام برگزاری کنکور سراسری همکاری ویژه با آموزش و پرورش داشته باشند.
آمادگی شورای آموزش و پرورش و ستاد مقابله با کرونا در برگزاری کنکور/ رقابت بیش از ۸۹۸ دانش آموز لنده ای در آزمون سراسری۹۹
در ادامه این نشست مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده نیز اظهارداشت؛ در شرایط کنونی وضعیت استان در مرحله هشدار قرار دارد و انتظار ما این است تمهیداتی که در این نشست اندیشیده میشود با جدییت در دستور کار قرار گیرد.
نورمحمد نعمتی گفت؛ دانش آموزان که خود یا خانواده آنان درگیر کرونا هستند و نتیجه تست آنان مثبت اعلام شد را به آموزش و پرورش دادیم که حتما موضوع جداسازی و انتخاب محل آزمون مجزا در دستور کار قرار گیرد.
نعمتی ضد عفونی محل های آزمون را از مهمترین الویت ها عنوان و گفت؛ در این رابطه آماده همکاری با آموزش و پرورش هستیم.
ایشان در ادامه به موضوع وسایل حفاظتی داوطلبان اشاره و گفت؛ هیچ داوطلبی بدون استفاده از ماسک و وسایل حفاظتی نباید وارد محل آزمون شود و در تامین آب و سایر ملزومات که داوطلبان لازم است استفاده نمایند اطلاع رسانی شود هر داوطلب خود این وسایل از خانه بهمراه داشته باشد.
وی به پوشش ناظرین کنکور در محل آزمون اشاره و گفت؛ همه کسانی که در محل برگزاری حضور دارند باید پوشش حفاظتی لازم را داشته باشند. در توزیع سولات از دستکش استفاده و در زمان جمع آوری نیز دستکش ها تعویض گردد و سعی شود از آمد و رفت ها در محل برگزاری خودداری شود.

در این نشست اعضای شورای آموزش و پرورش و مدعوین به ارائه نکته نظرات خود با هدف برگزاری هر چه بهتر این آزمون در شهرستان پرداختند.

کارشناس تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش وپرورش تامین سلامت داوطلبان را اولویت نخست عنوان کرد و گفت، تلاش خواهیم کرد به جد پروتکل های بهداشتی اعلام شده با محوریت کنکور اجرایی شود.
عزیزی اظهار داشت؛ تمامی محل های برگزاری آزمون ضد عفونی، نکات بهداشتی لازم به عوامل برگزاری ارائه شد.

آمادگی شورای آموزش و پرورش و ستاد مقابله با کرونا در برگزاری کنکور/ رقابت بیش از ۸۹۸ دانش آموز لنده ای در آزمون سراسری۹۹
مختار مشهدی زاده شهردار لنده از آمادگی کامل این دستگاه خدمات رسان در جریان برگزاری کنکور خبر داد.
وی با اشاره به لزوم همکاری خانواده ها در زمان برگزاری آزمون گفت؛ شرایط برگزاری کنکور امسال با دیگر سالها متفاوت و انتظار میرود در زمان آزمون هیچ خانواده ی در نزدیک به محل حضور نداشته باشد.

در ادامه روسا و نمایندگان ادارات و دستگاه های مختلف حاضر در جلسه از جمله پلیس راهور، شرکت توزیع برق نیز از آمادگی کامل در برگزاری کنکور خبر دادند و اعلام کردند در روز کنکور همراه آموزش و پرورش خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار