کد خبر: ۸۸۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 15 August 2020

انتقاد استاندار گیلان از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید؛ نظارت‌ها تشدید شود

 

گروه استان‌ها- استاندار گیلان ضمن انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پاساژها و مراکز خرید گفت: باید نظارت‌ها در این حوزه تشدید شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی علاوه بر تضمین سلامت مردم باری از دوش کادر درمان نیز بر می‌دارد اظهار داشت: با توجه به مسافرت عده‌ای از مردم به گیلان و افزایش آمار بیماران کرونایی، برای کاهش خطرات مربوطه محدودیت‌هایی را طبق مصوبات ستاد ملی برای اماکن و مراکز خدماتی در ایام تعطیل اجرا می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت موارد بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری به این استان بیان کرد: استان گیلان امروز در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و نیاز است که رسانه‌ها در این مورد آگاهی‌سازی کرده و مردم را از مسافرت بر حذر دارند زیرا در این شرایط آمدن به این استان منطقی نیست و جان مردم را به خطر می‌اندازد.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر اجرای دقیق این موارد در برگزاری آزمون سراسری کنکور در 29 مرداد ضروری است افزود: با توجه به بازگشایی مدارس از 15 شهریور و شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع کرونا باید زمینه استفاده بیشتر از فضای مجازی برای امر آموزش فراهم و نکات بهداشتی نیز رعایت شود.

زارع با بیان اینکه رویکرد دولت برای کنترل شیوع بیشتر ویروس کرونا اتخاذ رویکردی اعتدالی بوده و همه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌ کنند عنوان کرد: تمامی مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا بر اساس خرد جمعی و با مشورت نمایندگان نهادها و دستگاه‌های مختلف است و تصمیمات در کارگروه ها و طبق نظر کارشناسان بررسی می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان از رسانه‌ها خواست که برای تبیین وضع جدید و فرهنگ‌سازی در جامعه برنامه‌های متنوعی را برای مردم در نظر بگیرند و گفت: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا یک قانون است و همگی وظیفه دارند که آن را رعایت کنند و برای مبارزه با ویروس کرونا همه باید با تدبیر و احتیاط اقدامات لازم را انجام داده و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی اصناف نوعی تعدی به حقوق شهروندان محسوب می‌شود و باید در این حوزه نظارت‌های جدی اعمال شود بیان داشت: طبق بررسی‌های انجام شده پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و ادارات بیشتر از پاساژها و مراکز خرید رعایت می‌شود که نیاز است با اعمال نظارت‌های جدی از این مورد جلوگیری شود.

استاندار گیلان به در پیش بودن ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری اشاره کرد و با بیان اینکه مردم با عشق و ارادت ویژه‌ای برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند اظهار داشت: در جلسه‌ای که با مداحان و مسئولان هیئات مذهبی استان داشتیم بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم عزاداری تاکید کردم و این تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا نیز است.

زارع با تاکید بر اینکه در شش ماه اخیر بسیاری از مراسمات ملی و دینی به شکلی جدید و با شیوه‌های متفاوت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شدند خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در شرایط فعلی رسالت مهمی بر عهده دارند و باید با ساخت محتوا و برنامه‌های متناسب با شرایط فعلی کشور مراسمات این ایام را به زیبایی هرچه تمام‌تر برگزار کنند و الگویی برای سایر کشورها نیز باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار