اعداد و ارقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز نشان می‌دهد درحالی که از ابتدای شیوع کرونا تا پایان فروردین ماه امسال ۶۷ نفر در فارس بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، جان خود را از دست دادند. این عدد با گذشت ۶ ماه از ورود کرونا به استان حدود ۱۰۰ برابر شده و بیش از ۶۵۰ نفر از فارسی‌ها بر اثر این بیماری جان باخته اند که به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۱۵ درصد از جانباختگان استان مربوط به گروه سنی ۵۰ سال به بالا و یک درصد از جانباختگان نیز زیر ۱۰ سال بوده اند.
کد خبر: ۸۸۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶ 14 August 2020

به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی با ابراز تاسف از جان باختن ۱۹ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته افزود: مجموع جان باختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۶۷۳ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: تاکنون ۳۴ هزار و ۳۵۸ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از قرنطینه خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۹۵۶ بیمار علامت دار و مشکوک در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او از مردم خواست با حساسیت و دقت مضاعف در رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، همکاری بیشتری با مدافعان سلامت داشته باشند تا شاهد کاهش موارد بستری و مرگ در بیمارستان‌ها باشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار