حجت‌الاسلام علی شکری:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره محدودیت‌های عزاداری ماه محرم به دلیل شیوع کرونا، گفت: تمام هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری باید از ادارات تبلیغات اسلامی مجوز بگیرند.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 11 August 2020

مسائل فرهنگی دامغان بررسی شد/ تاکید بر توجه به نيازهای جوانان - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

 

حجت‌الاسلام علی شکری ظهر سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام عزاداری تنها مختص به ماه محرم نیست بلکه این رویه در ماه صفر هم باید ادامه یابد، ابراز کرد: از ۲۶ تیر امسال جلساتی با محوریت محرم و عزاداری حسینی با توجه به شیوع کرونا ویروس در اداره کل تبلیغات استان سمنان برگزار شد که نتایج خوبی با برگزاری این نشست‌ها حاصل شد.

وی با بیان اینکه در این نام نویسی و صدور مجوز، مشخصات مداحان، همیار بهداشتی در هیأت‌ها و دیگر موارد مورد نیاز به صورت مکتوب آمارگیری می‌شود، افزود: اخذ مجوز برای انجام مراسم‌های مذهبی ویژه محرم امسال برای تمامی مناطق شهری و روستایی الزامی خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی شکری با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی، مراسم عزاداری باید در فضای باز و در کمتر از دو ساعت به اتمام برسد، افزود: هر هیئتی که می‌خواهد در سال جاری مراسم عزاداری برگزار کند باید از ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان مجوز بگیرد و بدون مجوز برگزاری آئین سینه زنی در محرم امکان پذیر نخواهد بود.

شکری گفت: برگزاری مراسم در تمامی مناطق استان به صورت سینه‌زنی و زنجیر زنی در اماکن مشخص و روباز خواهد بود و برگزاری مراسم دسته‌روی، حمل نخل و علم و… و آئین‌های شاخص ممنوع است.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار