مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه این استان میزبان ۱۵۱ شهید گمنام دفاع مقدس است، گفت: یادمان‌های شهدای استان تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 11 August 2020

استان سمنان میزبان ۱۵۱ شهید گمنام دفاع مقدس است

به گزارش تابناک سمنان: سرهنگ محمد حسن سلامی ظهر سه شنبه در نشست سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت بر تدفین شهدای گمنام در سمنان و کمیته سیاست گذاری، هماهنگی و نظارت بر خاک‌سپاری و تعیین مکان دفن شهدا به میزبانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان، ضمن بیان اینکه استان سمنان میزبان ۱۵۱ شهید گمنام دفاع مقدس است، ابراز کرد: ۴۷ یادمان شهدای گمنام استان به پایگاه‌های عظیم و بزرگ فرهنگی انقلابی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد یادمان، ۲۹ مورد کاملاً تکمیل و ۱۸ یادمان در حال احداث است که تا پایان سال ۹۹ تمامی یادمان شهدای گمنام تکمیل خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: این بنیاد به عنوان متولی مستقیم شهدای گمنام در کشور است و از ابتدای سال ۹۷ به‌طور رسمی مسئولیت شهدای گمنام به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واگذار شده است.

سلامی با بیان اینکه تمام امور مربوط به جانمایی، تشییع و تدفین شهدای گمنام توسط کمیته‌ای زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد، ابراز کرد: مکان‌یابی برای تدفین شهدای گمنام بر اساس ملاک‌هایی مانند نگاه زیارتی دربر دارنده سلسله مراتب و آداب زیارتی محسوب می‌شود که این نگاه در تعارض با نگاه نمادین و تشریفاتی و صرفاً ادای احترام است.

وی افزود: استقلال مکانی که تحت‌الشعاع بناهای همجوار قرار نگیرد، زمین پاک و مطهر که محل شبهه و منازعه و مصادره نباشد، دسترسی به محل مورد نظر به لحاظ بُعد و فاصله آسان باشد، محل آرامش و طمأنینه و احساس امنیت، داشتن چشم‌انداز بصری، قابلیت مانور برای ساخت و ساز و توسعه اجتماعات بزرگ مراسم‌ها، محل وحدت و هم گرایی بین قومیت‌ها، سابقه و پیشینه خوب و… از دیگر ویژگی‌های یک مکان مناسب برای شهدای گمنام است.

به گزارش تابناک سمنان: تبادل نظر درباره محل تدفین پیکر مطهر شهدا، نظارت بر اجرای صحیح ویژگی‌های نقاط دفن شهدا گمنام و آسیب شناسی وضع موجود و ارائه مسائل و مشکلات و تعیین راهکارهای برون رفت از موانع احتمالی با تدفین شهید گمنام در روستای ورکیان، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی سمنان، مرکز آموزش صحرایی و رزمایشی امام رضا (ع) و مجتمع آموزشی و تفریحی شهید کلاهدوز در زمره مصوبات و مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار