محمدرضا خباز:
این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: با این تفاسیری که شده، در جریان انتخابات ریاست جمهوری انشاالله شورای سیاستگذاری جدیدی شکل می گیرد و در آنجا این مسائل و مباحث پخته تر می‌شود تا همه بتوانند حول محور آقای خاتمی از یک کاندیدای مورد نظرشان استفاده و او را معرفی کنند.
کد خبر: ۸۸۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 11 August 2020

اصلاح‌طلبان همیشه باهم اختلاف‌نظر داشتند/ ساختار شورای عالی برای انتخابات ۱۴۰۰ تغییر می‌کند/ کاندیدای اصلاح‌طلبان حتما با نظر خاتمی انتخاب می‌شود

به گزارش تابناک سمنان: از الان دیگر می توان کار شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال 1400 را پایان یافته تلقی کرد؛ چراکه از سخنان و انتقادات چهره های اصلاح طلب و همچنین خروجی جلسات این جریان چنین بر می آید که آنها قصد دارند با استراتژی جدید و همچنین سیستم تصمیم گیر متمایز از شورای عالی سیاستگذاری پای به عرصه انتخابات بگذارند.

آنچه از درون جریان اصلاحات به گوش می رسد، این است که آنها با وجود اختلاف نظرهای جدی که متاثر از عملکرد شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان و همچنین موضوعات مبتلا به واگذاری نتیجه انتخابات در جریان انتخابات اسفند ماه مجلس است؛ قصد دارند با برگزیدن یک ساز و کار جدید انتخاباتی پا به عرصه رقابت برای انتخابات خرداد ماه سال آینده بگذارند.

سازوکار انتخاباتی جدید اصلاح‌طلبان معطل انتخاب رئیس

از قرار معلوم هنوز جمع بندی لازم برای چگونگی تشکیل این ساز و کار انتخاباتی، مسئولان و متولیان آن گرفته نشده، اما افرادی نظیر «عبدالله نوری و بهزاد نبوی» چهره هایی هستند که از آنها برای تصدی این مسئولیت نام برده شده است. پس از این انتخاب ها حتما اصلاح طلبان وارد حوزه انتخاب استراتژی چونگی حضور در انتخابات و بعد از آن انتخاب چهره ها و گزینه های مد نظرشان خواهند رفت؛ اما هرچه هست، همانطور که یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفته این جریان ذیل نظر سید «محمد خاتمی» این اقدامات را انجام خواهد داد.

 عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اصلاح‌طلبان در طول سال‌های فعالیت خود همواره بر سر موضوعات مختلف اختلاف‌نظر داشتند و این روند امری طبیعی است.

30 حزب اصلاح‌طلب با نگاه‌های متفاوت داریم

«محمدرضا خباز» عضو حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره وجود برخی از اختلاف‌نظرها در بدنه جریان اصلاحات و تشکیل برخی از جلسات متفرقه از سوی احزاب این جریان، اظهار کرد: اگر گذری بر اصلاح‌طلبی و مجموعه اصلاح‌طلبان در کشور داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که اصلاح‌طلبان گروه‌های متفاوتی هستند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۰ حزب اصلاح‌طلب داریم که تعدادی از این احزاب رسانه دارند و تعدادی ندارند و تعدادی جلسات مستمر دارند و برای نیروهایشان برنامه‌ریزی دارند و به آنها آموزش می‌دهند، اما برخی جریانات اصلاح‌طلب هیچ فعالیتی ندارند.

از سال 76 تاکنون اصلاح‌طلبان دچار اختلاف بوده‌اند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: این ۳۰ حزب سیاسی اصلاح‌طلب از همان دوم خرداد ۷۶ که ریاست‌جمهوری خاتمی تثبیت شد و وی رای آورد؛ با یکدیگر در خصوص موضوعات مختلف اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه داشته اند. این اختلاف‌نظرها در بین دوستان اصلاح‌طلب بوده و به شرایط فعلی هم تعلق ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال این دوستان در مسائل اقتصادی نظراتشان فرق دارد و در مسائل سیاسی با هم متفاوت هستند و حتی در سیاست خارجی و نحوه تعامل با دنیا نظراتشان با هم تا حدودی متفاوت است.

خباز توجه به نظرات افراد محوری در جریان اصلاحات با وجود اختلاف نظرها را یکی از ویژگی های مهم اصلاح طلبان دانست و تاکید کرد: فقط اصلاح‌طلبان یک محوریت داشتند و یک عروة الوثقی به نام «سید محمد خاتمی» را می پذیرفتند؛ بنابراین اگر اختلاف‌نظری در بین اصلاح‌طلبان دیده می‌شود این رویکرد جدیدی نیست از ابتدا بوده و الان هست و در آینده هم خواهد بود.

اصلاح‌طلبان فقط درباره خاتمی باهم اختلافی ندارند

وی افزود: اصلاح‌طلبان در همه مسائل اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با هم اختلاف‌نظر داشتند، ولی علت موفقیت‌شان این بوده که هیچ کدامشان نسبت به آقای خاتمی اختلاف نظر نداشتند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مورد چگونگی تشکیل شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان، انتقاداتی که این روزها نسبت به این ساز و کار وجود دارد و خبرهایی که درباره انحلال آن و تشکیل یک سیستم تصمیم گیر جدید برای انتخابات 1400 به گوش می رسد، توضیح داد: با ابتکار خاتمی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان شکل گرفت و هر حزبی یک نفر در آنجا قرار داد و دونفر هم از طرف آقای خاتمی بودند که انتخابات‌های مختلفی را هدایت می‌کردند.

وی در عین حال اضافه کرد: اما بعد از اتفاقاتی که در بهمن سال گذشته رخ داد و نیروهای زیادی از اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند، دیگر شورای عالی سیاستگذاری دعوتی از مردم برای حضور در انتخابات انجام نداد و همان ۷ الی ۸ حزب اصلاح‌طلبی که نامزدهایشان تایید شده بودند دور هم جمع شدند و لیست دادند و مردم را دعوت به انتخابات کردند.

کاندیدای اصلاح‌طلبان حتما با نظر خاتمی انتخاب می‌شود

خباز درباره مخالفت جدی برخی اصلاح طلبان به ویژه چند حزب نظیر کارگزاران سازدنگی با ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری، عنوان کرد: بنده بر این عقیده هستم که آقای مرعشی و مجموعه کارگزاران اگر نظراتی دارند این نظرات را به صراحت مطرح کنند. ضمن اینکه به نظر من مطرح شدن این مسائل تا زمان انتخابات عیبی ندارد و این تضارب افکار حسن هم محسوب می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص اینکه با مخالفت هایی که برای ادامه کار شورای عالی در جریان اصلاحات وجود دارد و به آن هم اشاره شد، سرنوشت شورای عالی چه می شود و اصلاح طلبان با چه ساز و کار و محوریت چه کسی وارد انتخابات 1400 خواهند شد، خاطر نشان کرد: با این تفاسیری که شده، در جریان انتخابات ریاست جمهوری انشاالله شورای سیاستگذاری جدیدی شکل می گیرد و در آنجا این مسائل و مباحث پخته تر می‌شود تا همه بتوانند حول محور آقای خاتمی از یک کاندیدای مورد نظرشان استفاده و او را معرفی کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار