شکست مقابل استقلال و حذف از جام حذفی با پایان کار سرمربی سپاهان در اصفهان همراه شد.
کد خبر: ۸۸۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 11 August 2020

پایان دوران قلعه نویی در نصف جهان؛ تلخ‌تر از زهر!

به گزارش تابناک سمنان: تیم فوتبال سپاهان شب گذشته با شکست برابر استقلال از جام حذفی کنار رفت و امیر قلعه نویی هم با انتشار متن احساسی استعفا کرد و خیلی زود هم مسئولان سپاهان استعفای این مربی را پذیرفتند.

به هر حال قلعه نویی این روز‌ها شرایط جسمانی خوبی ندارد و این موضوع ارتباط مستقیمی با اوضاع و احوال تیم سپاهان دارد. طلایی پوشان اصفهانی بعد از شکست مقابل استقلال در لیگ برتر فشار زیادی را متحمل شدند و این در حالی بود که جا ماندن از کورس قهرمانی بعد از باخت جنجالی بدون انجام بازی مقابل پرسپولیس، قهرمانی در جام حذفی را به تنها راه نجات امیر قلعه نویی و تیمش بدل کرده بود. علاوه بر این شکست مقابل استقلال در لیگ برتر، انگیزه سپاهانی‌ها را برای توفیق در جام حذفی که با پشت سر گذاشتن آبی‌های پایتخت میسر می‌شد را دوچندان کرده بود. دوشنبه شب در ورزشگاه آزادی، اما اتفاقاتی رخ داد که از آن باید به عنوان پایان تلخ دوران ژنرال در سپاهان یاد کنیم.

یک پروژه رویایی؛ تکرار بی تکرار!

قلعه نویی در بازگشت دوباره به سپاهان در اندیشه تکرار دوران رویایی خود همراه با این تیم بود. قلعه نویی برای اثبات قدرت سرمربیگری خود، سپاهان را بهترین گزینه می‌دانست. سپاهانی‌ها هم برای بازگشت به روز‌های اوج خود، امید زیادی به قلعه نویی داشتند. فصل گذشته این اتفاق رخ نداد، اما طرفین امیدوار بودند تا با حفظ شاکله اصلی تیم و تقویت نقاط ضعف در فصل دوم، قهرمانی در لیگ برتر برای آن‌ها کار سختی نباشد. شروع خوب سپاهان با پایان خوبی همراه نبود. این تیم اصفهانی با وجود اینکه تا هفته‌های میانی نیم فصل اول، بدون شکست و گل خورده در صدر بود، اما در ادامه سقوط مرگباری داشت تا اینکه در حال حاضر تنها دلخوشی اش کسب رتبه دوم است.

چیزی فراتر از یک انتقام

شبی که استقلال موفق شد سپاهان را در تهران شکست دهد، شب تلخی برای قلعه نویی بود. این مربی کهنه کار که هنوز امیدوار به فعالیت دوباره در استقلال است، در شرایطی بازی را به فرهاد مجیدی جوان باخت که بیش از ۳ امتیاز بازی، حس و حال بعد از بازی بود که برای ژنرال از اهمیت بالاتری برخوردار بود. شکست در لیگ برتر انگیزه سپاهانی‌ها را برای بازی یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل استقلال چندین برابر کرده بود. آن‌ها در یک بازی پرحاشیه به استقلال باخته بودند و عزم خود را جزم کرده بودند که ضمن انتقام گرفتن از استقلال، یک قدم دیگر به فتح جام حذفی که تنها امید آن‌ها به شمار می‌رفت، نزدیک شوند. تقابل یاد شده اما، چیزی فراتر از یک انتقام برای قلعه نویی بود.

قلعه نویی برای بردن این بازی دلایل زیادی داشت و مهمترین دلیل، حفظ جایگاهی بود که او در ۳ دهه اخیر برای آن تلاش زیادی کرده بود. او دوست ندشت به این زودی‌ها از عرصه فوتبال ایران حذف شود و کسب عنوان قهرمانی جام حذفی، تنها راه رسیدن به این هدف بود چرا که در لیگ برتر، همه چیز از دست رفته بود. انگیزه دیگر قلعه نویی فراتر از یک انگیزه شخصی بود، اما بازهم به حدی اهمیت داشت که انگیزه برای کسب برد مقابل استقلال تنها به خاطر جبران باخت هفته گذاشته برای او باشد. در چنین شرایطی، تیم قلعه نویی حرفی برای گفتن مقابل استقلال نداشت و شکستی دیگر را مقابل این تیم متحمل شد. شکستی که برای این مربی تلخ‌تر از زهر بود.

استرس کشنده‌ای از نوع آینده

با توجه به اتفاقات اخیر نیز بعید به نظر می‌رسد قلعه نویی شانسی برای نشستن روی نیمکت استقلال در لیگ بیستم داشته باشد. به این ترتیب آینده‌ای بسیار مبهم در انتظار پرافتخارترین مربی ایرانی لیگ برتر است. کار تیم سپاهان در جام حذفی با شکست دوشنبه شب مقابل استقلال به پایان رسید و اکنون این تیم اصفهانی ۲ بازی دیگر در لیگ برتر دارد و تنها دلخوشی او حفظ رتبه دوم در رقابت با تیم هایی، چون تراکتور، شهرخودرو و فولاد است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار