کد خبر: ۸۸۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ 10 August 2020
مراسم طشت‌گذاری محرم در استان اردبیل ممنوع شد

 

مسعود امامی یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت:با توجه به اینکه برپایی هرگونه تجمع‌ها خلاف دستورالعمل‌‌های بهداشتی است بنابراین مراسم طشت‌گذاری محرم امسال در استان اردبیل ممنوع شد.

وی با بیان اینکه به دلیل ضرورت مقابله با شیوع بیماری کرونا، ماه محرم امسال با سال‌های قبل متفاوت خواهد بود، افزود: در ماه محرم امسال از گنجایش کم مساجد برای برنامه‌های عزاداری استفاده خواهیم کرد و باید حضور افراد سالخورده، دارای بیماری زمینه‌ای و کودکان مدیریت شود.

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد نیز الزامی است، گفت: برای برگزاری مراسم اعضای هیات امنای مساجد باید برای نظارت کامل و مدیریت برنامه‌ها تعهد بدهند.

امامی‌یگانه با اشاره به ممنوعیت هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری تصریح کرد: نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار فوتی‌ها و بستری‌ها و مبتلایان ویروس کرونا در اردبیل افزایش یافته است، افزود:  از عموم شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ سلامتی خود و کاهش فشار بر کادر درمان مسائل بهداشتی را جدی بگیرند و نسبت به سلامت خود وخانواده هایشان حساس باشند وپروتکل های بهداشتی را رعایت کرده وماسک زده و از تجمع برگزاری مراسم خودداری کنند.

انتهای‌پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار