کد خبر: ۸۸۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 10 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: تا به امروز تنها دو مورد از مشخصات آیفون‌های سری دوازدهم مبهم مانده‌بود که به‌وسیله درز تصاویر متعدد، آن‌ ابهامات نیز برطرف شدند. یکی از مواردی که طرفداران درباره نحوه حضور آن در آیفون ۱۲ مطمئن نبودند مودول فیس‌آی‌دی بود. مورد دیگر نیز مشخصات دوربین پرچمدار جدید اپل بود. به‌لطف آقای وایت (یک افشاکننده بسیار دقیق که بیشتر پیش‌بینی‌هایش درست هستند و معمولا از خط تولید به دست او می‌رسند) مشخصات نمایشگر آیفون‌های سری ۱۲ نیز فاش شده است.

باوجود اینکه هنوز هم کاملا مشخص نیست که آیفون جدید نمایشگری ۵٫۴ یا ۶٫۱ اینچی خواهد داشت اما تاییدشده است که این مدل نخستین گوشی اپل است که از نمایشگری اولد بهره می‌برد و گران‌ترین گوشی این شرکت نیز نیست. آقای وایت گفته است که مودول فیس‌آی‌دی در روبه‌روی دستگاه به بزرگی مدل‌های پیشین خواهدبود. براساس این گفته تمام شایعاتی که پیرامون اندازه نامتعارف ناچ در آیفون جدید بود تقریبا اشتباه بودند یا مربوط به مدل‌های پرو از سری آیفون‌های ۱۲ می‌شد.

درکنار این شایعات‌، نوعی تفکر محتاطانه نیز وجود دارد؛ براساس گفته یکی از افشاکنندگان توییری، اگر پنل مذکور مربوط به آیفون ۵٫۴ اینچی باشد که به احتمال زیاد هم هست، ناچ بخاطر اینکه برروی نمایشگری ۵٫۴ اینچی اعمال شده از لحاظ ظاهری با نسل گذشته تفاوتی نمی‌کند. اگر به همین ناچ برروی مدل بزرگ‌تر آیفون ۱۲ نگاهی بیاندازید به‌نظر می‌رسد که آن مدل از مودولی کوچک‌تر استفاده می‌کند درحالی که اینگونه نیست.

ظاهر پیش‌بینی شده از آیفون‌های ۱۲: تمامی مدل‌ها از فناوری ۵G بهره می‌برند

پیش‌تر گفته شده‌بود که قرار است به‌روزرسانی‌های متعددی برروی دوربین این دستگاه‌ها نسبت‌به نسل گذشته‌شان صورت گیرد ولی از همان دوربین‌های آیفون‌های ۱۱ برای آیفون‌های ۱۲ استفاده کنند اما تحلیل‌گر اپل آقای مینگچی کو اعلام کرد که اپل از دوربین‌هایی تماما جدید استفاده خواهدکرد.

هنوز معلوم نیست که آیا سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آیفون‌های کنونی برای سری دوازدهم به‌روزرسانی می‌شوند یا نه اما مشخص شده است که لنز روی آنها کاملا جدید خواهدبود. آقای مینگچی در این‌ باره پیام زیر را به یکی از ارباب‌رجوعان خود فرستاده بود:

ما فهمیده‌ایم که تولید و اسمبل انبوه لنزهای واید پایین‌رده ۷P و قاب آلومینیومی مدل‌های ۵٫۴ و ۶٫۱ اینچی آیفون تا آواخر ماه آگوست، اواسط سپتامبر یا حتی اوایل اکتبر به درازا خواهد کشید. ما معتقدیم که در جدول زمان‌بندی برای حل برخی مشکلات کیفی، اپل اولویت خود را به خرید لنزهای پایین‌رده ۱/۲٫۶ اینچی واید ۷P لارگان می‌دهد تا مطمئن شود که آیفون‌هایی که دارای قابی آلومینیومی هستند طبق جدول برنامه‌ریزی تولید خواهند شد.

مشخصا اپل در تامین قطعات موردنیاز خود به مشکلی جدی برنخواهد خورد و تولید آیفون‌های جدید نیز بخاطر تامین لنز موقف نخواهد شد. مشکل مذکور از سوی تامین‌کننده نخست لنزهای اپل یعنی Genius Electronic Optical است. اپل اما راه‌حل دیگری اندیشیده و به تامین‌کننده‌ای دیگر به نام لارگان روی آورده‌است.

تاکنون اپل از لنزهای پنج لایه برای گوشی‌های خود (حتی مدل‌های پرو) استفاده می‌کرده است که با نام ۵P شناخته می‌شدند. باتوجه به نامه آقای مینگچی حتی مدل پایین‌تر آیفون ۱۲ نیز از لنزی ۷ لایه یا همان لنز ۷P بهره برده و تولید خواهدشد.

شایعات انجام چنین تعویضی در آیفون‌های جدید از بهار سال جاری میلادی به‌گوش می‌خورد. نکته هیجان‌انگیز درباره آیفون‌های جدید این است که اپل نه‌تنها ظاهر بیرونی، تراشه، پردازنده و نمایشگر را ارتقا می‌دهد بلکه دوربین‌ها را هم به‌روز خواهدکرد. لازم‌به‌ذکر است که یکی از بهترین به‌روزرسانی‌های این سری از آیفون‌ها بهره‌وری آن‌ها از فناوری ارتباطی ۵G است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: تک فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار