کد خبر: ۸۸۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱ 09 August 2020
زارع با تاکید بر فرهنگ سازی رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در جامعه در بحران کرونا از برخورد قانونی با متخلفان خبر داد.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(یک‌شنبه،۱۹ مرداد) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با قدردانی از تلاش رسانه ها جهت تبیین ضرورت تغییر سبک زندگی مطابق با بیماری کرونا با تولید محتوا خواستار استمرار تولید و انتشار این فرآورده‌های رسانه‌ای شد تا مردم رفتارهای جدیدی از سبک زندگی خویش  جهت پیشگیر از کرونا ویروس در پیش گیرند.

 

استاندار گیلان در ادامه به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با وجود بحران کرونا اشاره کرد واظهار داشت: این دو آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت مطلوب اجرا شد و می‌توان از این تجربه برای برگزاری هرچه بهتر کنکور کارشناسی نیز بهره گرفت.

 

وی تاکید کرد: خط قرمز ستاد ملی مقابه با کرونا، سلامت مردم و فرزندان کشور بوده و تعطیلی مهدهای کودک، لغو حضور فیزیکی در مدارس، دانشگاه‌ها و تلاش برای تداوم و آموزش به صورت مجازی، موید این حساسیت است.

 

زارع در ادامه با تاکید بر ضرورت پرهیز از عادی انگاری کرونا در استان افزود:  رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل فراگیر و البته اقناعی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاع‌رسانی شود و لازم است در کسب و کارهای مرتبط با بخش خصوصی نیز به مانند بخش دولتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه جدی باشد در غیر اینصورت برخورد جدی صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه مردم باید خود در عایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به سلامت هم، حساسیت و مراقبت لازم داشته باشند اعلام کرد: اجرای صحیح و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رسته‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی، در وهله اول بر عهده صنوف اقتصادی بوده و مسئول اجرای این پروتکل‌ها اصناف هستند.

 

استاندار گیلان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبعیت از تصیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اذعان کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت بوده و جابجایی هیئت‌ها و دسته‌روی نیز ممنوع است.

 

وی بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت مستمر در عزاداری‌های حسینی تاکید کرد و گفت: رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی دستورالعمل‌های ماه محرم در عزاداری و توزیع نذری اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار